عملیات «طوفان الاقصی» صددرصد فلسطینی است/ آمریکا مسئول اول جنگ غزه است/ به زودی پیروزی غزه را جشن می گیریم

سید حسن نصرالله تاکید کرد: عملیات طوفان الاقصی تصمیم صدرصد فلسطینی است و نبردی مشروع‌تر از نبرد فلسطین با رژیم صهیونیستی نیست. غزه و مقاومت به یقین پیروز می شود و ما به زودی این پیروزی را جشن می گیریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز(جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲) در مراسم بزرگداشت شهدای راه قدس که در دفاع از غزه و ملت فلسطین به شهادت رسیدند، در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: : اگر بخواهیم به دنبال نبردی با مشروعیت کامل باشیم، هیچ نبردی مانند با اسرائیل نیست. امروز به خانواده شهدا می گوییم باید به فرزندانتان افتخار کنیم. واقعا خداوند فرزندانشان را برگزیده است. قدرت اصلی ما ایمان، بصیرت و آگاهی و تعهد عمیق به آرمان است.

سید حسن نصرالله گفت: نبرد طوفان الاقصی در بیش از یک جبهه و در بیش از یک عرصه گسترش یافته است.

نصرالله تاکید کرد: درود بر ارتش عراق و یمنی که در این نبرد شرکت کردند. نبرد با اسرائیل بدون تردید در سطح اخلاقی و شرعی است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اوضاع فلسطین در سالهای اخیر بسیار سخت بود، به خصوص با این دولت افراطی متوحش، صهیونیستی.نبرد طوفان الاقصی در پاسخ به جنایت‌های مستمر و اقدامات وحشیانه نتانیاهو است. اولین موضوع پرونده اسراست، زنان و کودکان و مردان بسیاری در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند بعضی از آنها سالهای طولانی در زندان هستند، بعضی ها مریض هستند. این دولت افراطی و وزرای آن فشار را بر اسرا و خانواده هایشان بیشتر کردند.

وی ادامه داد: موضوع دوم مسجد الاقصی است، به خصوص در ماههای اخیر و قبل از هفتم اکتبر رویدادهای مختلفی در مسجد الاقصی رخ داد. موضوع سوم محاصره غزه است، بیش از دو میلیون انسان در غزه محاصره هستند، در شرایط سخت و نامناسب. موضوع چهارم مربوط به کرانه باختری است که دولت افراط شهرک سازی  را افزایش دادند و کشتار در کرانه باختری می کردند.

سید حسن نصرالله گفت: این چهار موضوع بر جنبش های مقاومت فشار آورد، هیچ کس نه سازمان ملل، اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا، همکاری اسلامی کاری انجام نداد، بلکه همه پرونده های فلسطین فراموش شده و در حاشیه بود و شاید هم در لیست آنها نبود. اما با سیاست دشمن چالش و تنش افزایش بیشتر می شد و ملت فلسطین را خارتر می کرد. پس باید صهیونیست‌ها و حامیان شان به ویژه در لندن و واشنگتن را گوش مالی بدهند. دوباره باید مطرح می شد و تیتر اول می شد. عملیات جهادی طوفان الاقصی رقم خورد.

وی افزود: مجاهدان گردانهای عزالدین القسام و برخی از جنبش های مقاومت در آن مشارکت کردند. این عملیات بزرگ تصمیمش و اجراش و اقدامش صد درصد فلسطینی بود. طراحان این عملیات، این مسئله را محرمانه نگه داشتند و این غافلگیری را به خوبی نشان داد. الان می بینیم برخی می خواهند فتنه انگیزی و تضعیف روحیه کنند، مخفی بودن این عملیات ما را ناراحت نکرد و ما تبریک گفتیم و تاثیر منفی هم بر ما نگذاشت.

دبیرکل حزب الله گفت: این عملکرد مقاومت فلسطین راه را بر دشمنان بست، به خصوص کسانی که می خواستند تحریف کنند. برخی فتنه افکنی کردند که وقتی یک جنگی به راه بیفتد، مرتبط با برجام و مذاکرات ایرانی- آمریکایی و در خدمت اهداف ایران است. اینها همه دروغ است. هیچ کسی نمی دانست این جنگ ۱۰۰ درصد فلسطینی و برای محور فلسطین و موضوعات فلسطینی است و با پرونده های منطقه ای ارتباطی ندارد.  تصمیم جنبش های مقاومت در اختیار فرماندهان مقاومت است. ایران از زمان امام خمینی تا امروز حمایت می کند، اما هیچ گاه آنها را تحت فشار قرار نداده است.

نصرالله تاکید کرد: آنچه دشمن صهیونیستی انجام داد نمی تواند پیامدهای جنگ طوفان الاقصی بر آینده اسرائیل را تغییر دهد. عملیات طوفان الاقصی به زلزله امنیتی، نظامی، سیاسی، روحی و روانی در اسرائیل منجر می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: عملیات طوفان الاقصی پیامدهای راهبردی و موجودیتی دارد و پیامدهای آن برحال و آینده اسرائیل تاثیر خواهد داشت.

نصرالله تاکید کرد: اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست‌تر است. سرعت آمریکا در پذیرش و حمایت از اسرائیل و پشتیبانی از آن نشان داد که این رژیم ضعیف و شکست پذیر است.

وی تاکید کرد: اسرائیل از روز اول عملیات طوفان الاقصی درخواست سلاح و پول از آمریکا کرده است. آیا این رژیم قوی ترین ارتش منطقه را داشت؟

نصرالله ادامه داد: از همان ساعات اولیه نبرد طوفان الاقصی مشخص بود که دشمن شکست خورده است.طوفان الاقصی مرحله تاریخی جدید از درگیری با دشمن و سرنوشت ملت فلسطین و ملت‌ها و کشورهای منطقه را رقم زد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: دشمن از تجارب و جنگ‌های خود با جنبش‌های مقاومت بهره‌ای نمی برد، آنچه امروز می گذرد، در جنگ تموز وجنگ‌های مکرر با غزه نیز رخ داده است که یکی از مهم‌ترین اشتباهات دشمن، طرح اهداف دور است که نمی توانند به آنها دست یابند مانند حذف حماس.

نصرالله افزود: تاریخ به یاد ندارد که اسرائیلی‌ها توانسته باشند اسرای خود را بدون مبادله بازپس گیرند.

وی ادامه داد: فرماندهان رژیم صهیونیستی مست بودند، هنگامی که از خواب بیدار شدند و برای بازپس گیری شهرک‌های غلاف غزه از دست مقاومت رفتند، مرتکب کشتار در حق شهرک نشینان شان شدند نه مقاومت. ارتش اسرائیل برای بازپس گیری شهرک‌های غلاف غزه از مقاومت در روز هفتم اکتبر مرتکب قتل عام شد. اسرائیل اهداف بلندی مانند گفتگو درباره از بین بردن حماس را تعیین کرده است که نمی تواند به آنها دست یابد.

نصرالله گفت: باید اتفاقی می افتاد که مسئله فلسطین به عنوان اولین مسئله در جهان دوباره مطرح می شد که آن عملیات طوفان الاقصی بود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آنچه در غزه اتفاق می افتد، نشان دهنده حماقت و ناتوانی اسرائیل است، بنابراین کودکان، زنان و غیرنظامیان را می کشد و کلیساها و مساجد و بیمارستان‌ها را زیرچشم جهانیان ویران می کند.

نصرالله افزود: تل آویو نسبت به انجام یک عملیات نظامی بزرگ زمینی محتاط است، زیرا این عملیات شکست خورده است.

وی تاکید کرد: آمریکا مسئول اول جنگ غزه است. آمریکایی‌ها هستند که جنگ غزه را اداره می‌کنند و باید بهای تجاوزات خود را بپردازند. ملت‌های منطقه در مصر، سوریه و اردن، لبنان و فلسطین در آتش اسرائیل سوختند.

نصرالله ادامه داد: پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه مورد حمله مقاومت قرار گرفت و این تصمیم عاقلانه و شجاعانه است.

دبیرکل حزب الله گفت: غزه تمام نقاب‌های دروغینی را که مردم ما را فریب می داد تا به سمت عادی سازی بروند، آشکار کرده است. غزه دربرابر جامعه بین الملل و کشورهای جهان سرکوب می شود، بدون اینکه کسی کار کند.

نصرالله گفت: طوفان الاقصی، نبردی مانند سایر نبردهای نبوده است. هدف اول که باید شبانه روز برای آن تلاش کرد، توقف جنگ و تجاوز به نوار غزه است، هدف متوقف کردن حملات، پیروزی مقاومت و پیروزی حماس در غزه است. پیروزی غزه منافع ملی مصر، اردن، سوریه و لبنان است. پیروزی حماس در غزه هدفی است که باید در ذهن داشت و برای رسیدن به آن تلاش کرد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: کشورها و دولت‌های عربی و اسلامی باید روابط دیپلماتیک خود را  با این رژیم قطع کنند و رسیدن نفت و گاز و غذا به آن را متوقف کنند.

وی گفت: اسرائیل تنها یک ابزار اجرایی است و آمریکا کسی است که از آتش بس در غزه جلوگیری می کند و از محکومیت بین المللی تل آویو جلوگیری می کند.

نصرالله گفت: اگر به آنچه در مرز می گذرد، نگاه کنیم، آن را بسیار مهم و قابل توجه می بینیم . آنچه در جبهه لبنانی رخ می دهد، در تاریخ رژیم صهیونیستی بی سابقه است. اسرائیل در هفتم اکتبر نیروهای خود را از مرز با لبنان خارج کرد. جبهه لبنان توانست یک سوم نیروهای اسرائیلی را که می توانستند به غزه بروند، جذب کند.

وی افزود: مقاومت اسلامی از هشتم اکتبر وارد نبرد واقعی شد که تنها کسانی که در مرز هستند، احساس می کنند. جبهه لبنانی، دهها هزار از ساکنان شهرک‌های مرزی را مجبور به فرار کرد. ۴۳ شهرک صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی به دلیل عملیات ما تخلیه شد.

نصرالله گفت: این عملیات در مرز، اضطراب و نگرانی و ترس را در میان فرماندهان اسرائیل و واشنگتن در مورد احتمال تشدید جنگ یا گسترده تر شدن جنگ ایجاد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: عملیات ما و فداکاری مردم ما بیانگر همبستگی ما با غزه برای کاهش فشار برای ساکنان آن است. جبهه لبنان، یک جبهه همبستگی با غزه است که با توجه به تحولات حوادث و رفتار دشمن در غزه گسترش می یابد.

وی افزود: همه گزینه‌ها در مقابل ما باز است و می توان هر زمان که بخواهیم به سراغ آنها برویم. باید ما برای همه فرضیه‌ها آماده باشیم.

نصرالله گفت: شما آمریکایی ها می توانید حمله به غزه را متوقف کنید، زیرا این جنگ شماست. هرکس می خواهد از جنگ منطقه‌ای جلوگیری کند، باید برای توقف حمله به غزه جلوگیری کند.تهدید آمریکا به هیچ وجه تغییری در موضع ما ایجاد نکرد، تشدید اقدامات  در جبهه لبنان به دو مسئله اساسی بستگی دارد: اول روند تحولات در غزه و دوم رفتار دشمن صهیونیستی در قبال لبنان.

وی تاکید کرد: پیام‌هایی دریافت کردیم که حاکی از آن بود که پاسخ آمریکا در صورت ادامه عملیات در جنوب، نه تنها لبنان، بلکه ایران را نیز هدف قرار خواهد داد.ناوهای شما در دریای مدیترانه ما را نمی ترساند و نخواهد ترساند. به شما می گویم که برای ناوهایتان که با آنها ما را تهدید می کنیم، تجهیزات آماده کردیم. کسانی که می خواهند از جنگ آمریکا جلوگیری کنند، باید حمله به غزه را متوقف کنند.شما آمریکایی‌ها می دانید که اگر جنگ در منطقه آغاز شود، این بها را در منافع، سربازان و ناوهایشان پرداخت خواهند کرد. ناوها و هواپیماهایتان کاری از پیش نمی برند و شما بازنده بزرگ این جنگ خواهید بود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: به زمان نیاز داریم تا گام به گام پیروز شویم. در سال ۲۰۰۶ و در غزه اینگونه پیروز شدیم و مقاومت غزه نیز دستاورد کسب کرد. امام خامنه ای در جنگ ۳۳ روزه لبنان به ما گفت شما پیروز خواهید شد و پیروز شدیم. چند روز پیش نیز گفتند که غزه و مقاومت پیروز شد که به یقین پیروز می شود و ما به زودی این پیروزی را جشن می گیریم.

کد خبر 1731753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha