چابکی کتابخانه، مسابقات و فرهنگ سازی سه رویکرد در کتابخوانی کانون مساجد است

مقدم با اشاره به رویکرد ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در خصوص فعالیت های کتابخوانی گفت: چابک سازی کتابخانه ها، برگزاری رویدادها و مسابقات و بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی سه اولویت و برنامه پیش روی حوزه کتابخوانی مساجد است.

«مهدی مقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به اینکه یکی از حوزه های مهم و فعال در کانون های فرهنگی و هنری، کتاب و کتابخوانی است، اظهارداشت: برای این حوزه تصمیم سازی تخصصی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: در گذشته کتابخانه ها در مساجد راه اندازی شده که برخی از این کانون ها سالن مطالعه و تجهیزات خوبی هم دارند اما در بعضی از مراکز امکانات کم است.

وی ساماندهی و چابک سازی کتابخانه ها را از برنامه های مدیریت جدید ستاد کانون های مساجد اعلام کرد و ادامه داد: بر اساس برنامه جدید حجم کتاب این مراکز کم شده و این مراکز به کتاب های مفید و مورد توجه نوجوانان که نیازهای آنان را پاسخ بدهد، تجهیز خواهد شد.

مقدم با بیان اینکه کتاب های آموزشی در کتابخانه های عمومی وجود دارد، اضافه کرد: کتاب های درسی و کمک آموزشی در کتابخانه های مساجد قرار نخواهد گرفت و بیشتر موضوعات تربیتی و جذاب دوره نوجوانی به آن ها اختصاص می یابد.

به گفته وی، مراجعین کتابخانه های مساجد باید در کمترین زمان بتوانند کتاب خود را پیدا کنند که بر این اساس کتاب های زیادی نباید در قفسه ها قرار بگیرد و کتب قدیمی جمع آوری شوند.

چابکی کتابخانه، مسابقات و فرهنگ سازی سه رویکرد در کتابخوانی کانون مساجد است

رویداد و برنامه های فرهنگی کتابخوانی

معاون ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از برنامه های کانون های مساجد است که باید بتوانند برای این عرصه انگیزه ایجاد کنند.

وی اجرای طرح های فرهنگی، هنری، مسابقات و رویدادها را در این خصوص مهم خواند و اذعان داشت: تیم اجرایی و مسئولان کتابخانه های مساجد در این خصوص باید برنامه ریزی کنند.

مقدم اجرای مسابقات فراگیری کشوری، استانی و محلی در کانون های مساجد را از برنامه های کتابخانه ها بیان کرد و گفت: اجرای این چنین برنامه ها از گذشته وجود داشته و باید تقویت شود.

وی یادآورشد: به جز اعضا، خانواده های آنان نیز از برنامه های کتابخوانی می توانند استفاده کنند واین گونه شور و هیجان کتابخوانی در خانه تقویت می شود.

چابکی کتابخانه، مسابقات و فرهنگ سازی سه رویکرد در کتابخوانی کانون مساجد است

کد خبر 1731767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha