شاهین شهر جز پنج شهر برتر کتاب کشور شناخته شد/نقش کتابخانه های مساجد در توسعه کتابخوانی

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر ومیمه گفت: در جریان انتخاب نهمین پایتخت کتاب ایران، شاهین شهر به عنوان پنج شهر برتر کتاب کشور معرفی شد.

«نوید توکلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با بیان اینکه مدارک و اسناد مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی در شهر شاهین شهر به دبیرخانه انتخاب پایتخت کتاب ایران ارسال شد، اظهارداشت: بر اساس نظر داوران شهرهای اوز استان فارس، سمنان، سبزوار، شاهین شهر اصفهان و کرج به عنوان شهرهای فعال در حوزه کتابخوانی معرفی شدند و سمنان هم پایتخت کتاب ایران شد.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر ومیمه افزود: لوح تقدیر این رویداد به مسئولان شاهین شهر اهدا شد و مقرر شد تا با همکاری مسئولان محلی زیرساخت ها در حوزه کتابخوانی توسعه یابد.

وی همکاری و مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر در توسعه فرهنگ کتابخوانی را مهم خواند و اذعان داشت: با تداوم این همکاری و مشارکت های مردمی، شاهین شهر می تواند در آینده به عنوان پایتخت کتاب قرار گیرد.

توکلی به بررسی فعالیت های کتابخوانی پرداخت و گفت: طرح و فعالیت های ترویجی کتابخوانی در مراکز فرهنگی از جمله فرهنگسراها و موسسات شهر شاهین شهر اجرا می شود که توانسته اقشار مختلف را جذب کند.

وی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان مهمترین مخاطبان طرح های کتابخوانی هستند و باید این ظرفیت بیش از گذشته تقویت شود.

نقش کتابخانه های مساجد در توسعه کتابخوانی

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهین شهر ومیمه با اشاره به فعالیت ۵۰ کانون فرهنگی و هنری در این شهرستان گفت: بیش از ۲۰ باب این کانون ها در شهر شاهین شهر فعالیت می کنند.

وی به فعالیت های کتابخوانی این مراکز اشاره کرد و افزود: این نهادهای فرهنگی نقش مهمی در توسعه کتابخوانی دارند که فرهنگ سازی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی از جمله آن است.

توکلی نقش کانون های مساجد در نهادینه سازی فرهنگ مطالعه را مهم خواند و اذعان داشت: طرح های فرهنگی این حوزه حائز اهمیت بوده و طرح های آن ها می تواند در گسترش فرهنگ مطالعه و دستیابی به رتبه های برتر کتابخوانی موثر باشد.

وی با بیان اینکه در رتبه کتابخوانی شاهین شهر مراکز فرهنگی از جمله کانون مساجد، موسسات فرهنگی، فرهنگسراها، کتابخانه های عمومی و مدیریت شهری نقش داشته اند، یادآورشد: شهرداری و برنامه های سازمان فرهنگی مدیریت شهری نقش موثری داشت که از این تیم تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سمنان نهمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد و شاهین شهر همراه با چهار شهر دیگر شایسته تقدیر شدند.

کد خبر 1731772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha