تسخیر لانه جاسوسی نماد بلوغ فکری نوجوانان و جوانان ایران است

یک کارشناس سیاسی از تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان سال ۵۸ به عنوان لوح و تابلو بلوغ فکری سیاسی ملت ایران یاد کرد که به دست اراده نوجوانان و جوانان شجاع کشور خلق شد.

وهاب عزیزی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاست خبرگزاری شبستان، از تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان سال ۵۸ به عنوان لوح و تابلو بلوغ فکری سیاسی ملت ایران یاد کرد که به دست اراده نوجوانان و جوانان شجاع کشور خلق شد، گفت: تسخیر لانه جاسوسی خط بطلانی بود بر هژمونی پوشالی آمریکا که در سایه چراغ تبلیغات، ملت را مسحور کرده بود. سیزدهم آبان ۵۷ غول چراغ استکبار به دست دانش‌آموزان در دانشگاه تهران ترک برداشت و در سالگشت همان روز یعنی ۱۳ آبان ۵۸ به دست دانشجویان آگاه و شجاع کاملاً شکست.

وی با بیان اینکه با تسخیر سفارت آمریکا در ایران، هژمونی جعلی و دروغین او در سراسر دنیا مورد شک و تردید قرار گرفت، اظهار کرد: تابلوی شجاعتی که در روز دانش‌آموز خلق شد، یک اثر فوق‌العاده هنری از استکبارستیزی ملت ایران است که به مرور و گذشت زمان آثار و وجوه آن نمایان‌تر خواهد شد و آیندگان به خلق‌کنندگان این اثر افتخار خواهند کرد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی  تأثیر مستقیم بر استقلال کشور داشت؛ مادامی که دیپلمات‌های آمریکایی در دخمه سفارت به جاسوسی مشغول بودند، هر روز باید منتظر فتنه جدیدی می‌شدیم و این امکان وجود داشت که با استفاده از عوامل و نقشه‌های شیطانی خود در مسیر انقلاب اخلال ایجاد کرده و بین صفوف ملت شکاف ایجاد کنند.

چرا باید دشمن‌شناس بود؟

دبیرکل حزب جهادگران ایران اسلامی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت دشمن‌شناسی گفت: ملتی که دشمنان واقعی خود را نشناسد و برای دفاع در مقابل دشمن برنامه نداشته باشد، محکوم به شکست و نابودی است. برای شناسایی دشمن بایستی تحلیل کلان از وقایع داشته باشیم که با رصد برنامه‌ها و نتایج اقدامات کشورهای خارجی و جریان‌های داخلی در بازه زمانی بلندمدت بتوانیم تهدیدات و فرصت‌های منافع ملی را تشخیص دهیم.

عزیزی ادامه داد: باید به یک نکته مهم توجه داشته باشیم که دشمن هیچ وقت دشمنی خودش با یک ملت را آشکارا اعلام نمی‌کند و همواره سعی می‌کند با هزاران نقشه و در پوشش شعارهای انسان‌دوستانه، فعالیت‌های فرهنگی و امثالهم بر لایحه‌های فکری نفوذ کند که نفوذ فکری فرهنگی پیش‌زمینه خالی کردن پایه‌های استقلال کشور و تاراج منابع ملی است. در این میان منابع انسانی و نخبگانی در درجه اول اهمیت قرار دارد. با تهی کردن منابع انسانی یک کشور از طریق استحاله فکری و یا مهاجرت بی‌رویه، آن کشور توان استقلال و توسعه را برای طولانی‌مدت از دست می‌دهد، چه بسا بن‌مایه نخبگانی را نیز از دست بدهد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: در سال جاری دو انتخابات مهم داریم که مشارکت حداکثری مردم ارتباط مستقیم با تداوم استقلال و عزت و اقتدار بین‌المللی دارد؛ لذا بر آحاد ملت از همه گروه‌ها و جریان وظیفه است برای برگزاری سلامت و باشکوه انتخابات مجلس دوره دوازدهم و انتخابات مجلس خبرگان رهبری دوره ششم تلاش مضاعف کنند.

کد خبر 1731789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha