۱۳ آبان، روز ظهور و تولید گفتمان انقلاب اسلامی است

عباسی گفت: ۱۳ آبان، روز ظهور و تولید گفتمان انقلاب اسلامی است و در این روز رژیم پهلوی دریافت که با یک قدرت معنوی روبرو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، مصیب عباسی صبح امروز (شنبه ۱۳ آبان) در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مقاطع حساس و اثرگذار تاریخ انقلاب اسلامی ایران، واقعه ۱۳ آبان است.

استاد دانشگاه گلستان افزود: ۱۳ آبان، ظهور و تولید گفتمان انقلاب اسلامی است و در این روز رژیم پهلوی دریافت که با یک قدرت معنوی روبرو است.

وی ادامه داد: ۱۳ آبان جوهره گفتمان امام حسین(ع) را در سرزمین ایران در ذهن و افکار ایرانی فعلیت بخشید.

عباسی خاطرنشان کرد: تبعید امام خمینی(ره) به جهت مخالفت با یک لایحه دارای وابستگی نشان داد که جامعه ایران چقدر باید انگاره خود را تغییر دهد.

وی گفت: امام خمینی (ره) تغییر گفتمانی ایجاد کرد و ملت ایران بین دو گفتمان سلطنت و ولایت قرار گرفت و این تقابل در سال ۴۳ ظهور عینی پیدا کرد.

ملت ایران به کسی اجازه دخالت و تعیین تکلیف کردن را نمی دهد

این استاد دانشگاه افزود: با تبعید امام(ره) بنیان های فکری باقی ماند و همه اقشار مردم به گفتمان ولایت پیوستند و این گفتمان از سال ۴۳ تا ۵۷ استمرار یافت و جمعی از دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و در ۱۳ آبان سال ۵۸ نیز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان انقلابی سال ۵۷ انجام شد.

وی اظهارداشت: ملت ایران از وابستگی و دخالت دیگران در امورشان در حال عبور کردن است و به کسی اجازه دخالت همه جانبه و تعیین تکلیف کردن را نمی دهد.

عباسی با بیان اینکه آمریکا ذباید در خود تجدید نظر کند، گفت: آمریکای امروز آمریکای دیروز نیست بلکه آمریکا امروز راه را گم کرده و از جاده انسانیت، اخلاق و بشردوستی دور شده است.

وی افزود: در تعالیم اسلامی دانش آموزی واجب است، دانشی که گره از زندگی مردم باز کند و مخرب نباشد.

باید در مدرسه و مهدکودک قلب دانش آموز را برای فراگیری آموزش پیوند زد

این استاد دانشگاه با بیان اینکه علم و دانش همچون نوری است که در هر قلبی نمی تابد، گفت: باید در مدرسه و مهدکودک قلب دانش آموز را برای فراگیری آموزش پیوند زد.

وی خاطرنشان کرد: در انگاره های تاریخ اسلام، علم برای صلح و توسعه است و برای جنگ، تخریب و کشتن دیگران نیست، با زور نمی توان گره را باز کرد بلکه باید از طریق دانش و مهارت انجام داد.

عباسی تاکید کرد: دانش باید کاربردی باشد و تبدیل به مهارت شود تا زندگی مرفه و شادی داشته باشیم.

وی خطاب به معلمان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش گفت: باید تولید محتوای مناسبی از مهدکودک تا دانشگاه برای سیر تکاملی انجام شود و مهارت آموزی روزافزون شود تا بتوان تمدن کارآفرین به دنیا معرفی کرد.

کد خبر 1731819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha