فرزندان مشهدی خمینی(ره) برای رفتن به بیت المقدس در بسیج جمع شدند

فرزندان خمینی(ره) امروز نشان دادند که سربازان لایق امام زمان اند و آماده برای قیام علیه ظلم جهانی.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، امروز در همه جای ایران یک صدا فریاد بود و اعتراض، به ظلم صهیونیست علیه کودکان غزه و سکوت دنیا و حمایت های سردمداران استکبار جهانی یعنی دولت آمریکا از این جنایات خصمانه.

دانش آموزان و دانشجویان مشهدی نیز امروز همچون سالهای گذشته با حضور پر رنگ خود در صفوف راهپیمایی از میدان بسیج به سمت میدان بیت المقدس و حرم مطهر رضوی رفتند و جلوه ای خاص از ایثار را خلق کردند. دانش اموزان مشهدی در این مسیر با سردادن شعارهای "مرک بر آمریکا" و"مرک بر اسراییل" یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش آموز شهید سالهای انقلاب و جنگ تحمیلی را گرامی داشتند واعلام کردند حاضرند با بسیج عمومی به سوی بیت المقدس روانه شوند.  

فرزندان خمینی آماده اند

یکی از این دانش آموزان حاضر در این مراسم در گفتگو با شبستان گفت: ما دانش آموزان مشهدی از ظلم رژیم صیونیستی و قتل عام کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطینی در غزه اعلام انزجار می کنیم و اینجا آمده ایم تا اولا با ادای دین خود به انقلاب اسلامی و خون شهدا به مردم غزه و به جهان بگوییم که آماده ایم از مظلوم دفاع کنیم.

مهرداد رضایی افزود: حضور دانش آموزان و دانشجویان در راهپیمایی روز دانش آموز و در روزی که لانه جاسوسی آمریکا تسخیر شد به معنای این است که ما هنوز بعد از گذشت چندین دهه از پیروزی انقلاب، آمریکا وغرب را به عنوان ابرقدرت جهان به رسمیت نشناخته ایم.

محبوبه میرزایی یکی دیگر از دانش آموزان شرکت کننده در این مراسم بود که به شبستان گفت: جنایت های اسراییل علیه کودکان غزه خشم همه مردم جهان و به خصوص ما ایرانی ها را برانگیخته و امروز همه ما یک صدا آمده ایم تا این ظلم را فریاد بزنیم و به این رژیم منحوس و پشتیبان کننده های وحشی تر از خودش یعنی امریکا و غرب بگوییم دست از این جنایات بردارید و به این نسل کشی پایان دهید.

وی ادامه داد: فرزندان خمینی هنوز هم انقلابی و ظلم ستیز هستند و اگر روزی امام ما دستور بدهد طومار این رژیم و ایادی آن را درهم خواهیم پیچید.

آیدین نوری یکی دیگر از دانش آموزانی است که با لباس بسیجی و چفیه ای برگردن پلاکارد مرگ بر اسراییل را بالای سر برده و با مشت های گرده کرده فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییلش از میان سایر صداها رساتر به گوش میرسد.

با او نیز لحظاتی را سپری کردیم. این دانش آموز مشهدی نیز در خصوص این روز گفت: امروز روز دانش آموز است، روز ما؛ امروز ما میخواهیم به همه دنیا نشان دهیم که ما نوجوانان ایرانی و مشهدی خونخواه کودکان و نوجوانان فلسطینی هستیم. 

وی ادامه داد: ما آماده ایم برای انتقام، ما آمده ایم تا با فریادهای خودمان به همه بگوییم اینجا هنوز نسلی وجود دارد که برای مظلوم قیام کند. 

آیدین تاکید کرد: آمریکا و اسراییل باید بدانند که مشت های کوچک ما دانش آموزان اگر باهم یکی شود مشت بزرگی خواهد شد که بر دهان آنها خواهد خورد و آنها را نابود خواهد کرد. ما سربازان امام زمان(عج) گوش به فرمان رهبر و آماده ایم.

۱۳آبان به همه مستضعفان آموخت که می توانند چپاولگران را به زباله دان تاریخ بسپارند

حجت الاسلام حسن افکار، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با شبستان گفت: بچه های مسجدی و دانش آموزان مشهدی امروز یک صدا فریاد ظلم ستیزی و حمایت از مظلوم را سردادند و به جهانیان نشان دادند که نسل جدید انقلاب نیز همچنان انقلابی و پای آرمانهای انقلاب هستند.

وی افزود: روز ۱۳ آبان که در فرهنگ و تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده، همواره یادآور حماسه ها و ایثارگری های ملت ایران در سه دوره زمانی مختلف است که سبب جاودانه شدن این روز به یادماندنی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: در روزگار خفقان ستمشاهی و زمانی که به دستور شاه، مجلس فرمایشی وقت لایحه کاپیتولاسیون یا همان لایحه مصونیت قضایی اتباع آمریکایی را تصویب کرد، نخستین نفری که از علما و بزرگان دینی در سخنرانی معروف خود با آن مخالفت کرد حضرت امام خمینی(ره) بود که در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳ توسط رژیم شاه به ترکیه تبعید شدند.

حجت الاسلام افکار ادامه داد: بر مبنای قانون کاپیتولاسیون، به اتباع بیگانه حقی داده می‌شد که آنها را از شمول و پیروی قوانین کشور ایران مستثنی می‌کرد و در صورت ارتکاب جرمی توسط آنها در ایران، دولت و ملت ایران حق محاکمه آنان را نداشتند و مجرم باید در کشور خودش محاکمه می‌شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: این قانون استعماری که سالیان درازی توسط استعمارگران به کشورهای ضعیف تحت سلطه تحمیل شده بود، در ایران با مقاومت امام(ره) و مردم مواجه شد و سبب تبعید امام خمینی به ترکیه گردید.

حجت الاسلام افکار تصریح کرد: سیزدهم آبان به همه مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند. سیزده آبان به دلهای مومنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد.

وی اظهار کرد: حادثه دوم در سال ۱۳۵۷ و در جریان انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) که همه اقشار مردم حضور داشتند، دانش آموزان با تعطیلی مدارس و شرکت در راهپیمایی اعتراضی در دانشگاه تهران با شعار آزادی خواهی و استقلال طلبی اجتماع کردند که تعدادی از دانش آموزان توسط ماموران شاه به شهادت رسیدند و مقدمات پیروزی انقلاب را فراهم کردند.

حجت الاسلام افکار افزود: حادثه سوم نیز مربوط به تصرف سفارتخانه آمریکا توسط دانشجویان بود که سبب از بین رفتن هیمنه پوشالی ابرقدرتی آمریکا شد. نکته مهم این که پس از تسخیر سفارت، اسنادی به دست آمد که نشان دهنده دخالت ها و جنایات آمریکایی ها بود و این تسخیر لانه جاسوسی آمریکا آن قدر مهم بود که حضرت امام در پیامی این حرکت را ستوده و آن را انقلاب دوم نامیدند که از انقلاب اول بزرگتر بود.

وی ادامه داد: این سه واقعه سبب نامگذاری این روز به عنوان روز مبارزه با استکبار شد و وظیفه همه ما در این روز و در زمان حاضر که مردم مظلوم غزه در فلسطین اشغالی در برابر استکبار در حال مبارزه هستند، این است که در همه ابعاد از جمله با قلم، رسانه، حمایت‌های مادی و معنوی، در راستای تنویر افکار عمومی جهان و مظلومیت مردم فلسطین اقدام کنیم.

 پایان پیام/

کد خبر 1731878

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha