استانداردسازی خبرگزاری ها از زبان وزیر فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با دومین روز از سفر خود به بیرجند در حاشیه دیدار با خانواده شهید حسین رئوفی در جمع خبرنگاران درباره موضوع ادغام خبرگزاری ها گفت: بحث ادغام خبرگزاری ها مطرح نیست این تقلیل خبرگزاری‌هاست. عنوان خبرگزاری استانداردهای مشخصی دارد. در حال حاضر بسیاری از خبرگزاری‌ها که مشغول فعالیت هستند این استانداردها را ندارند. ما از خود وزارت فرهنگ‌ شروع‌ کردیم و عنوان خبرگزاری را از آن ها گرفته‌ایم ولی از همه آن ها حمایت می‌کنیم و آن ها راگسترش می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمدمهدی اسماعیلی» با بیان این مطلب افزود: یکی از شعارهای اصلی دولت در حوزه فرهنگ‌وهنر نهضت بازگشت به مساجد است؛ یعنی اینکه مساجد محور اصلی توسعه فرهنگی‌وهنری باشند. بنابراین اگر بخواهیم وضعیت عمومی کشور در حوزه فرهنگ‌ و هنر به جایگاه اصلی‌اش برسد راهکار آن بازگشت‌ به مساجد است.


وی افزود: همکاران‌من در ستاد کانون‌های فرهنگی‌ و هنری مساجد برنامه‌ کاملی در این زمینه تدوین کرده‌اند. ما در ۲۶‌هزار مسجد کانون فرهنگی‌وهنری داریم. در سال ۱۴۰۲ اعتبارات ویژه‌ای برای حمایت از فعالیت این کانون‌ها در نظر گرفته ایم. نمی‌خواهیم کانون‌ها تبدیل به مراکز اداری شود بلکه باید فعال باشد و در این راستا جوان‌ها را به کار گیرند و محله ها را با محوریت امام مسجد تحت تاثیر قرار دهند.


وزیر فرهنگ‌ با اشاره به فرمایشات رهبری درباره جایگاه مسجد ادامه داد: در ابتدای سال که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان فرمودند "مساجد تبدیل شود به پایگاه قرآنی"؛ بنابراین در همین راستا ۴هزار مسجد به پایگاه قرآنی تبدیل شده و محافل قرآنی با شکوهی در مباحث مختلف از جمله روخوانی، تجوید، حفظ قرآن و سایر رشته ها برگزار می‌شود.

اسماعیلی گفت: هدف ما در دولت این است که فضای کنش‌گری فرهنگ‌وهنر را به مساجد منتقل کنیم و این‌کار را شروع کردیم و در مناطق محروم‌ برای یکصدهزار نفر آموزش رایگان هنری برگزار شده است که این کار عمدتا در مساجد صورت گرفته است.

وزیر فرهنگ‌ درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه موضوعات‌ پیرامونی مساجد به وزارت فرهنگ‌ محول شود، تصریح کرد: مردم متولی اصلی مساجد هستند و کارهای فرهنگی و هنری با محوریت امام مسجد انجام می‌شود. همه دستگاه‌ها هم‌ در راستای تقویت این موضوع کمک‌ می‌کنند. بخشی از احکامی که در این زمینه پیش‌بینی شده برعهده وزارت فرهنگ است و به محض ابلاغ برنامه هفتم توسعه شیوه اجرای آن در قالب آیین‌نامه‌ جامع به تصویب دولت خواهد رسید.

اسماعیلی درباره موضوع ادغام خبرگزاری ها افزود: بحث ادغام مطرح نیست این تقلیل خبرگزاری‌هاست. عنوان خبرگزاری استانداردهای مشخصی دارد. در حال حاضر بسیاری از خبرگزاری‌ها که مشغول فعالیت هستند این استانداردها را ندارند. ما از خود وزارت فرهنگ‌ شروع‌ کردیم و عنوان خبرگزاری را از آن ها گرفته‌ایم ولی از همه آنها حمایت می‌کنیم و آنها را گسترش می‌دهیم.
کد خبر 1731913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha