تفکر عاشورایی سبب ایستادگی رزمندگان مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی شده است

حاجی بابایی گفت: امروز تفکر عاشورایی و اسلام ناب است که سبب شده که رزمندگان مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند و شهید سلیمانی نیز این تفکر را در منطقه تبلیغ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، حمیدرضا حاجی بابایی امروز شنبه ۱۳ آبان در مراسم راهپیمایی روز دانش آموز در کرمانشاه گفت: ۱۳ آبان یادآور حماسه‌ها و ایثارگری‌های ملت ایران است، روزی که در سه دوره، اتفاقات مهمی در آن رقم خورده، اتفاقاتی که موجب شده ۱۳ آبان در یادها و خاطره‌ها ماندگار شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار جمعی از دانش‌آموزان معترض به حکومت پهلوی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که با عنوان روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، این سه واقعه تاریخی را تشکیل می‌دهد که هر کدام از اهمیت خاصی برخوردار است که در ادامه به بازخوانی این سه واقعه مهم پرداخته شده است.

وی  با اشاره به اینکه یوم اللّه سیزده آبان، یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان است ،تصریح کرد: روز دانش آموز به همه ی مستضعفان جهان می آموزد که علیه مستکبران قیام کنند و حقوق مسلم و از دست رفته ی خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون کشند. 

حاجی بابایی اظهار کرد: امروز تحولات مهمی در منطقه در حال رقم خوردن است و مردم مظلوم فلسطین مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند و باید دانست قدس و فلسطین با تفکر عاشورایی آزاد خواهد شد و راه قدس از کربلا می‌گذرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز بر کسی موشیده نیست ایران محور تفکر و اندیشه اسلام ناب محمدی (ص) است و این تفکر را به دنیا مخابره می‌کند و ثابت کردیم در این راه از گروه‌های مقاومت مانند حزب الله حمایت می‌کنیم همچنین امروز آمریکا با حمایت‌های خود از اسرائیل و دادن بمب‌های سنگین در کشتار مردم فلسطین همدست است و مخالفت مردم جهان نیز با این سیاست‌های ظالمانه است و آمریکا باید به فکر نابودی رژیم صهیونیستی باشد.

وی گفت: اکنون اقدامات غیر دینی و به دور از انسانیت صهیونیست ها تحولات منطقه را وارد مرحله ای حساس کرده و این مسئله را از یک بحران منطقه ای به بحرانی جهانی و بین المللی تبدیل کرده است و  صدای مظلومیت مردم فلسطین در دنیا شنیده می‌شود و انقلاب اسلامی ایران به عنوان حامی مظلومان و مستضعفان به میدان آمده است .

 حاجی بابایی با بیان اینکه  کودک کشی و قتل عام زنان و مردان فلسطینی نشانه ضعف و استیصال آنان است،اظهار کرد: امروز شاهد جنایات کم نظیری در تاریخ بشریت هستیم که از سوی رژیم منحوس اسراییل صورت می گیرد و مدعیان همیشگی حقوق بشر در برابر آن سکوت کرده اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی،گفت: آنچه امروز در غزه می گذرد از دیدگاه هر انسان آزاده و منصف و با وجدانی یک جنایت تمام عیار و یک نسل کشی عجیب است،اگر رژیم منحوس اسراییل ذره ای به پیروزی در میدان جنگ نظامی امید داشت، هیچ وقت شهرها و بیمارستان ها را بمباران نمی کرد و این کودک کُشی نشان از درماندگی این غاصبان است لذا به تعبیر مقام معظم رهبری آنچه در فلسطین و در عملیات "طوفان الاقصی" رخ داد یک زلزله ویرانگر و یک شکست غیرقابل جبران بود که امروز کودک کشی اسراییل نشان از درماندگی این رژیم برای مقابله در جنگ نظامی و مردانه است.

کد خبر 1731932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha