راه اندازی انجمن طراحان مد و لباس ایرانی اسلامی/ ترویج زیست عفیفانه از اهداف برگزاری نمایشگاه کرمان+تصاویر

روحی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی با هدف ترویج زیست عفیفانه، از پیگیری راه اندازی انجمن طراحان مد و لباس ایرانی اسلامی در استان خبر داد.

محسن روحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ با اشاره به برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی که از 10 تا 12 آبان ماه جاری در کرمان برگزار شد؛ از اهداف برگزاری این نمایشگاه را ترویج زیست عفیفانه دانست و افزود: یکی از اولویت های دستگاه های فرهنگی از جمله اداره کل ارشاد برای امسال و سال آینده ترویج همین مسئله است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزاری این نمایشگاه را یکی از برنامه های مصوب شورای فرهنگ عمومی استان خواند و افزود: بیش از 90 نشان معروف حوزه لباس که شناسه یکتا از شورای فرهنگ عمومی کشور دارند در این نمایشگاه دعوت شدند و معمولاً طراحانی هستند که خود تولید کننده اند و حدود 15 نشان کرمانی نیز حضور داشتند که بیشتر در مشاغل خانگی فعال هستند و هنور تبدیل به تولید کننده نشدند.

وی این نمایشگاه را فرصتی برای تبادل تجربیات نشان های مختلف لباس ایرانی اسلامی دانست و از برگزاری دوره آموزشی برای طراحان مد و لباس کرمانی خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا انجمن طراحان مد و لباس ایرانی اسلامی را در کرمان شکل بدهیم.

روحی با بیان اینکه نمایشگاه مورد استقبال خوب بانوان واقع شد و شعار «زیبا، آرامش و وقار» در مدل های عرضه شده، دیده می شد زیرا پوشش کامل زن ایرانی اسلامی را داشتند؛ تصریح کرد: دغدغه مردم گاهاً این است که لباس خوب به سختی گیر می آید که در این نمایشگاه لباس{مناسب ایرانی اسلامی} مجلسی، نامزدی، ادارای و... عرضه شد و از طرفی قیمت های تولیدی مناسب تر از بیرون است.

کد خبر 1731983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha