تولید سرود فاخر مسجدی را پیگیریم| دوره تربیت مربی سرود در مساجد مازندران کارگاهی می شود

سنبلیان گفت:مهارت های صداسازی-مبانی و تئوری موسیقی خصوصا سلفژ و بسترسازی به منظور آشنایی مربیان سرود با مقوله شعر و شناخت معیارهای انتخاب یک شعر مناسب و... در دوره های آموزشی مربیان سرود کانون های مساجد با هدف تولید سرودهای فاخر مورد توجه است.

خبرگزاری شبستان از استان مازندران- دوره آموزشی مربیان گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان با حضور حجت الاسلام محمد ترابیان-سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و سعید سنبلیان آهنگساز و مربی گروه سرود در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  برگزار شد و به بهانه برگزاری اولین دوره آموزشی مربیان سرود کانون های مساجد، گفتگویی با  «سعید سنبلیان» استاد دوره انجام داده ایم تا از رهگذر این مصاحبه، علاقه مندان به شرکت در این دوره ها را از کم و کیف برگزاری آن مطلع شوند.


سوال نخست لطفا بفرمایید چرا و چگونه  آهنگسازی را آغاز نمودید؟
 در سالهای ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱ بعد از دوران سربازی به واسطه دوستی با حسین ساداتی و حسین عالیشاه با تئاتر آشنا شد  و اولین نمایشی که آهنگسازی کرد لحظه مات بود. همچنین آهنگسازی نمایش های آوای شب فاخته، پزشک پوشالی، سنجیک، کدوی قل قل زن، فرار از زندان، باغ زالزالک، لحظه مات، باب اسفنجی، ترانه ای برای آیدا، شب سیب زمینی، کریسمس طلایی غاز مادر، کله پوک ها، جادوی مو طلایی، راز پینوکیو، و نمایش مذهبی در مورد حضرت زینب (س) و واقعه عاشورا از دیگر فعالیت های هنری این هنرمند مازندرانی است.  

لطفا قدری پیرامون دوره های آموزشی ویژه مربیان سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد توضیحاتی بفرمایید.

به همت خانه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و به لطف خداوند متعال  در آبان ماه جاری شاهد برگزاری اولین دوره آموزشی، ویژه مربیان سرود مساجد سراسراستان بودیم. سطح اطلاعات و دانش مربیان ارجمند در این دوره آموزشی که به صورت نیمه کارگاهی برگزارشد ارزیابی شده است، البته این سطح بندی در محیطی کاملا دوستانه و صمیمی محقق شد.

کدام یک از مربیان سرود در این دوره های آموزشی مخاطب شما هستند؟

هدف کانون های مساجد از آموزش مربیان سرود، یک آموزش پایه ای صرف نیست چرا که سالیان سال که گروه های سرود در کانون های مساجد استان مازندران فعالیت دارند و مربیان سرود با دستان خالی و عمدتا با همراهی فعالان مسجدی شعر و آهنگ را برای گروه های سرود مسجدی آماده می کنند از این رو تلاش داریم  با ارزیابی سطح اطلاعات و تجربیات و دانش مربیان سورد مساجد استان زمینه تقویت این مربیان برای ارائه کارهای فاخر استانی و کشوری توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فراهم شود.

شما برای این دوره های آموزشی چه موضوعات درسی را انتخاب کرده اید؟

مهارت های صداسازی-مبانی و تئوری موسیقی خصوصا سلفژ و بسترسازی به منظور آشنایی مربیان سرود با مقوله شعر و شناخت معیارهای انتخاب یک شعر مناسب و... در دوره های آموزشی مربیان سرود کانون های مساجد مورد توجه است.

آیا برای کارگاهی شدن دوره های آموزشی مربیان سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه دارید؟
معتقدم برای انتقال علوم نظری و عملی محتاج زمان بیشتری هستیم از این رو تلاش داریم با برگزاری دوره ها به میزبانی گروه های سرود شاخص کانون های مساجد استان در مساجد شهرستان های مختلف استان همانند گروه سرود شهید سعد الله چمانی ارطه که از گروه های سرود فعال می باشد ضمن بازبینی سرودهای بچه های مساجد و رفع اشکال، زمینه تقویت و پویایی این گروها مهیا شود.


و اما آخرین سئوال، آنچه برای شما در این دوره های آموزشی مهم است را بفرمایید؟
پایه گذاری یک حرکت درست، سنجیده و صحیح برای تولید سرودهای فاخر توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران در سطوح مختلف استانی و ملی مورد توجه است.

کد خبر 1732037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha