اسکاتلند بدون نفرت در ماه آگاهی از اسلام هراسی

مسلمانان اسکاتلند در حال آگاهی بخشیدن به مردم درباره اسلام هراسی در ماه نوامبر برای ایجاد جامعه ای عاری از هرگونه نابردباری مذهبی یا نفرت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « theedinburghreporter»، مسلمانان اسکاتلند در حال آگاهی بخشیدن به مردم درباره اسلام هراسی در ماه نوامبر (ماه آگاهی از اسلام هراسی) هستند.

 آمار نشان می دهد که بسیاری از مردم هنوز در معرض سوء استفاده از اسلام هراسی هستند که می تواند شامل آزار و اذیت، سخنان نفرت، حملات خشونت آمیز و تعصب علیه مسلمانان باشد.

ماه آگاهی از اسلام هراسی به دنبال نشان دادن تاثیر اسلام هراسی و چگونگی مقابله با آن، علاوه بر مشارکت مثبت مسلمانان در اسکاتلند است.

گروه فراحزبی پارلمان اسکاتلند برای به چالش کشیدن تعصب نژادی و مذهبی اخیر تحقیق سال 2021 خود درباره اسلام‌هراسی در اسکاتلند را به روز رسانی کرده است.

تحقیقات سال 2021 نشان داد که به عقیده 75 درصد از مسلمانان، اسلام هراسی یک موضوع عادی یا روزمره در جامعه اسکاتلند است.

 78 درصد از مسلمانان اسکاتلند معتقد بودند که اسلام هراسی در حال بدتر شدن است.

بیش از 80 درصد از کل پاسخ دهندگان مسلمان به این نظرسنجی گفتند حداقل یک دوست یا یکی از اعضای خانواده انها اسلام هراسی را تجربه کرده است.

این به روز رسانی مجدد نشان می دهد که اسلام هراسی هنوز یک موضوع رایج در اسکاتلند است و توصیه های کلیدی مانند بهبود گزارش و ثبت اسلام هراسی در مدارس باید فورا انجام شود.

آقای چاودوری، که گردآورنده گزارش جدید است رای دهندگان را تشویق می کند تا در مورد این تجربیات در طول ماه آگاهی از اسلام هراسی صحبت کنند، تا آگاهی را افزایش دهند و بگویند این مشکلات وجود دارند و مردم روزانه با آنها روبرو هستند.

وی گفت: اسلام هراسی هنوز یک موضوع بزرگ برای همه مسلمانان است و ما باید راهی برای ریشه کن کردن سوء استفاده و نفرت پیدا کنیم تا به کسانی که روزانه با مشکلات اسلام هراسی مواجه هستند، کمک کنیم.

چاودوری افزود: من در پارلمان اسکاتلند این موضوع را مطرح کرده‌ام که دولت اسکاتلند باید تضمین می‌کند که همه افسران پلیس تمام جرایم ناشی از نفرت گزارش‌شده را به طور کامل بررسی کنند، بنابراین امیدواریم مردم راحت‌تر به پلیس در مورد سوء استفاده و نفرت مراجعه کنند.

آقای چاودوری به دنبال کار قبلی خود در مورد اسلام هراسی، در این ماه مردم را تشویق می کند تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و صحبت کنند.

وی در این باره گفت: من واقعا می‌خواهم مطمئن شوم که مردم احساس می‌کنند قادر هستند درباره مسائل خود صحبت کنند.

چاودوی ابراز امیدواری کرد که ماه آگاهی از سلام هراسی اسکاتلند صلح آمیزتری برای همه ایجاد کند، عاری از هرگونه نابردباری مذهبی یا نفرت.

کد خبر 1732056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha