سهم ۲۰ میلیارد تومانی خراسان جنوبی برای احداث صحن امام محمد باقر(ع)

جوینده سهم خراسان جنوبی برای ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در ضلع شمالی کاظمین را بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، موسی جوینده- رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات  عالیات امروز یکشنبه (۱۴ آبان) در جمع اصحاب رسانه سهم خراسان جنوبی برای ساخت صحن امام محمد باقر(ع) در ضلع شمالی کاظمین را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اجرای این پروژه بالغ بر ۳۵۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ۶ استان خراسان های رضوی، جنوبی، شمالی، قم، اصفهان و فارس به عنوان استان معین انتخاب شده اند، افزود: دبیرخانه این استان ها در خراسان جنوبی مستقر است و این پروژه باید در بازه زمانی سه سال از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

جوینده با اشاره به  مردم ولایتمدار و مؤمن استان یادآور شد: علاوه بر کمک های مردمی از منابعی مانند بافت قالی، طرح برکت کارمندان و کشاورزان، همراه با کاروان کربلا و... منابع مورد نیاز برای اجرای پروژه پروژه ها تأمین می شود.

وی گریزی به راه اندازی ستاد عتبات عالیات توسط سردار دل‌ها در سال ۱۳۸۳ زد و گفت: در خراسان جنوبی هم در همان ابتدا این ستاد شکل گرفت و کار خود را آغاز کرد.

وی سهمیه کمک مردم استان به عتبات عالیات در سال گذشته را بر اساس جمعیت (به ازای هر نفر ۷هزار و ۵۰۰ تومان در سال) را پمج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و افزود: با این وجود مردم ولایی استان پای کار آمده و بیش از سهمیه و بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک کردند.

به گفته وی سهمیه امسال هم برای هر نفر ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گر فته شده که در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۷۰ درصد سهمیه جمع آوری شده و پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۵ درصد بیشتر از سهمیه در نظر گرفته شده جمع آوری شود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیشترین کمک جمع آوری شده در استان از سوی مردمی با بضاعت کم بوده است، گفت: مردم خراسان جنوبی یکصد هزار متر مربع از ۲۳۵ هزار مترمربع صحن حضرت زهرا (س) را اجرا کردند.

وی اجرای صحن حضرت زینب (س) با زیربنای ۱۶۵ هزار متر مربع در را کربلا از پروژه های دیگر برشمرد و ابراز امیدواری کرد: مردم و خیران استان بیش از پیش پای کار باشند.

جوینده به کارکردهای مواکب اشاره کرد و گفت: سال گذشته در دو حادثه زلزله بشرویه و افت فشار گاز مواکب با همه توان، مواکب پای کار آمده و نقش آفرینی کردند.

وی از برگزاری همایش نشان ارادت در ۲۴ آبان ماه با حضور حدود ۲ هزار مهمان شامل مهمانان ویژه کشور عراق، رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات کشور، رؤسای ستادهای ۶ استان معین و....در فرهنگسرای شهر بیرجند خبر داد و ابراز امیدواری کرد: خیران و معتمدان شهر در این همایش شرکت کرده و بتوان از همه ظرفیت ها بهره برد.

وی گریزی به طرح وقف سردار سلیمانی زد و یادآور شد: بزرگترین املاک وقفی کشور در استان در حال شکل گیری است و اولین پروژه در فردوس با اهدا چهار هکتار باغ پسته با ۱۲ ساعت آب چاه عمیق برای عتبات عالیات وقف شده است.

وی با بیان اینکه کارکنان ما حقوق بگیر نیستند، از مهمترین اهداف همایش نشان ارادت به تبیین اهداف ستاد، پروژه های اجرا شده و در دست اجرا و... اشاره کرد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی از پیشرفت ۱۵ درصدی زائر سرای مشهد خبر داد و گفت: این زائر سرا در ۸ طبقه در حال احداث است و پیش بینی می شود با توجه به ورود استاندار، معاونان استاندار و... در جذب سرمایه گذار این مهم تا دو سال آینده به اتمام برسد.  

جوینده با بیان اینکه مردم و خیران می توانند با خرید تخت، سوئیت و... در ساخت این پروژه سهیم باشند، افزود: بر اساس پیش بینی صورت گرفته هر طبقه آماده شود زیر بار اسکان قرار می گیرد و پس از اتمام در هر شیفت (سه شب) حدود ۵۰۰ نفر در این زائر سرا اسکان می یابند.

وی با اشاره به این مهم که با هدف حفظ شأن مردم و زائران، احداث این پروژه در حد هتل سه ستاره خواهد بود، گفت: یکی از معضلات اقشار کم برخوردار، مشکل اسکان است و این زائر سرا در متراژ پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع در حال احداث بوده و امید است طی دو سال به اتمام برسد.

سعیدی دبیر همایش نشان ارادت هم با اشاره به تشکیل ۱۲ کمیته برای برگزاری این همایش، با بیان اینکه مردم استان همیشه پای کار هستند،از رسانه ها خواستار مساعدت در این زمینه و به تصویر کشیدن اقدامات انجام شده مانند قالب بافی برای عتبات و... شد.

سید محمد صادق موسوی- مسئول فرهنگی ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات هم با بیان اینکه در کشور ۲۰ درصد و در استان تنها ۳۰ درصد مردم با کار ستاد آشنا هستند، از رسانه های دیداری، شنیداری، نوشتاری و ... برای انعکاس اقدامات و تبیین اهداف کمک خواست.

کد خبر 1732074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha