لزوم رفع مشکلات مردمان روستای صالحان کجور| سبک زندگی مردمان دیار علویان باید مومنانه باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم حفظ آثار و بناهای به یادگار مانده از زمان تشکیل حکومت تشیع در هزار و ۱۹۵سال پیش در صالحان کجور تاکید کرد و خطاب به مسئولین خواستار رفع مشکلات منطقه کجور و روستای صالحان و دیگر روستاهای همجوار این روستای تاریخی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در همایش روز ملی مازندران به یمن سالروز تشکیل اولین حکومت علویان در منطقه صالحان کجور شهرستان نوشهر با حضور سید محمد هاشمی، جانشین وزیر و معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و احسان آهنگر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در جوار مقبره امام‌زاده سلطان محمد کیا(ع) برگزار شد، با اشاره به قرآن و عترت به عنوان دو یادگار ارزشمند رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) اظهار کرد: انقلاب اسلامی ثمره ایمان به خدا و تمسک به قرآن و عترت است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای غزه و اینکه خدمت به مظلومین و مستضعفین توفیق است، افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید: ظلم نکنید و زیر بار ظلم نروید.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به جنایت های اسرائیل کودک کش و صف آرایی استکبار جهانی پشت سر صهیونیست ها، گفت: عملکرد منفعلانه سران کشورهای اسلامی در اعلام انزجار از جنایت های اسرائیل در غزه و فلسطین زیبنده نیست.

وی با بیان اینکه ملت شریف ایران اسلامی به واسطه حمایت از مستضعفین دنیا با تحریم ها و تهدیدهایی از سوی استکبار مواجه اند  اما تمامی مشکلات به خارج برنمی گردد بلکه ناکارآمدی برخی از مسئولین داخلی به بروز مشکلات دامن می زند، تاکید کرد: مسئولین باید برای رفع مشکلات مردم جهادی کار کنند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه هزار و ۳۶۱امامزاده واجب التعظیم در استان مازندران مدفون هستند، افزود: ایران از جمله کشورهای دنیاست که امامزادگان واجب التعظیم زیادی در این مرز و بوم مدفون هستند. چراکه سادات (امامزادگان) از ظلم حاکمان بنی عباس و بنی امیه به ایران پناه می آوردند.

وی با بیان اینکه مردمان مازندران محب اهل بیت(علیهم السلام) هستند و آغوش این مردمان برای خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) باز بوده است، گفت: فراوانی امامزادگان در ایران اسلامی به ویژه مازندران نشان از حسب و دوستی مردمان این دیار به فرزندان رسول خدا(ص) دارد.

حجت الاسلام محمدی لائینی به پیشینه دینی و تاریخی مازندران و دلیل نامگذاری ۱۴آبان به روز مازندران اشاره کرد و افزود: نامگذاری روز ۱۴ آبان به نام روز مازندران بر اساس یک اتفاق بسیار و به یاد ماندنی محقق شده که شایسته است همه جامعه ایران به احترام آن، بایستد و نظاره گر یک تاریخ پر از شکوه و افتخار که مردمان صالحان در روز خجسته عید سعید فطر ۲۵۰ هجری قمری در مسجد جامع کجور نماز عید را به امامت حسن بن زید علوی برگزار کردند و با برپایی این نماز سنگ بنای نخستین حکومت شیعی در جهان را بنیان نهادند، باشند.

وی با بیان اینکه دو دسته سادات علوی و مرعشی در مازندران حکومت کردند، گفت: انقلاب اسلامی نیز نتیجه همت والای امام خمینی(ره) فرزندی از نسل موسی بن جعفر(ع) بروز و ظهور کرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به برکات و خدمات انقلاب اسلامی، افزود: ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف علمی، پزشکی و نظامی از کشورهای سرآمد دنیا است.

وی در بخشی از سخنانش برلزوم حفظ آثار و بناهای به یادگار مانده از زمان تشکیل حکومت تشیع در صالحان کجور تاکید کرد و خطاب به مسئولین خواستار رفع مشکلات منطقه کجور و روستای صالحان و دیگر روستاهای همجوار این روستای تاریخی شد.

حجت الاسلام محمدی لائینی از مازندران به عنوان دیار پاکان و نام آوران دینی و علمی یاد کرد و گفت: ابتذال فرهنگی، سگ گردانی و بی حجابی در این خطه از شمال کشور زیبنده نیست.

وی با بیان اینکه سبک زندگی مردمان مازندران که به دیار علویان شهره است باید مومنانه و قرآنی باشد، تاکید کرد: فرزندان این دیار باید مومن واقعی باشند.

کد خبر 1732075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha