استکبار ستیزی برگرفته از انقلاب اسلامی بر فرایند سیاسی جهان اثرگذار شد

استکبارستیزی و مشی ایستادن در برابر طاغوت برگرفته از انقلاب اسلامی گفت: استکبارستیزی با انقلاب اسلامی به شکل جدی بر فرآیند سیاسی جهان تاثیر و در قالب یک دولت مقتدر فراگیر منظم آغاز شد.

جواد بخشی الموتی، استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه استکبارستیزی در نظام جمهوری اسلامی گفت: نکته حیاتی که باید به آن توجه کنیم، این است که شروع و آغاز ایستادن در برابر ظلم و زور و به شکل سیستماتیک بر اساس باورهای عمیق یک دولت ملی به شکل جدی و رسمی با انقلاب اسلامی آغاز شد و اگرچه قبل از آن هم این حرکت ها بود اما به واسطه آنکه ریشه دار نبوده و یا به دلیل برخی از مشکلات از مسیر خارج می شده اما این حرکت به واسطه انقلاب اسلامی آغاز و قریب به پنج دهه است که از ریل خارج نشده است.

استاد دانشگاه افزود: استکبار، ظلم و زورگویی مشی همیشگی دولت های زورگوی عالم است. گاهی در شرق عالم و در سده اخیر غربی ها این نقش را ایفا می کنند و با تجاوز و وحشی گری و جنایت ملت ها را به نوعی مستعمره سیاسی خود قرار داده و از آنها بهره می برند، چیزی که امروز در کشورهای منطقه شاهد آن هستیم.

استکبارستیزی با انقلاب اسلامی به شکل جدی بر فرآیند سیاسی جهان تاثیر و در قالب یک دولت مقتدر فراگیر منظم آغاز شد

بخشی الموتی تصریح کرد: انقلاب اسلامی این ظلم را نپذیرفت و علی رغم اینکه در تاریخ پیش از انقلاب و در دوره پهلوی شاهد به نوعی باج دادن دولت های غربی بودیم بعد از انقلاب این روند کاملا متوقف شد و مبنا،  مبنای منافع ملی ملت ایران و امنیت ملی ملت ایران در دستور کار قرار گرفت؛ از این جهت استکبارستیزی با انقلاب اسلامی به شکل جدی بر فرآیند سیاسی جهان تاثیر و در قالب یک دولت مقتدر فراگیر منظم آغاز شد.

جمهوری اسلامی با تمام تحریم ها و تهدید ها در برابر استکبار ایستاد

وی گفت: این فرایند ادامه یافت و بسیاری از کشورهای منطقه و نه تنها این کشورها بلکه کشورهای فرا منطقه ای و قدرت های جهان در اقصی نقاط جهان در آمریکای لاتین، آفریقا، آسیا و همه از این الگو که الگوی موفقی بودپیروی کردند، و جمهوری اسلامی علی رغم تمام فشارها و تحریم ها، تهدیدها و ترورها و جنایاتی که اتفاق افتاد، شاهد مین گزاری امریکایی ها(ایجاد پایگاه های نظامی در منطقه) دور کشوری بودیم ، در برابر استکبار سر بلند کرده بود و ایستاد .

بخشی الموتی اظهار کرد: امروز پایگاه هایی که آنها در این مناطق و دور تا دور ایران ده ها پایگاه نظامی ایجاد کرده بودند همه به پاشنه آشیل خود آنها تبدیل شده و ملت های منطقه و مردم منطقه این گستاخی و حضور نظامی آنها و دست اندازی آنها به منافع کشورشان را بر نمی تابند و یک به یک آنها را با مشکل مواجه می کنند. در هفته های اخیر موشک ها و راکت هایی که به این پایگاه ها برخورد می کند را شاهدیم که نشان دهنده الگو گرفتن از انقلاب اسلامی و مشی و روش انقلاب اسلامی است.

وی گفت:برای رسیدن به یک اقدام نظامی نیازمند تحولات جدی در زمینه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستیم. چه اتفاقی افتاده است که مردم منطقه که روزی به قول خودشان یکی از ژاندارم های منطقه یعنی رژیم پهلوی که بسیار به لحاظ نظامی قدرتمند بود و می توانست بسیاری از اقدامات را انجام دهد، اجازه نه گفتن و جرات نه گفتن به آمریکایی ها را نداشت.

استاد دانشگاه تصریح کرد: روند قبل از انقلاب امروز تبدیل به رویدادی دیگر شده است. آنها اکنون نیز دچار اشتباه محاسباتی شدند و تصور می کنند ملت های منطقه به اذن ایران این اتفاقات را رقم می زنند در صورتی که این امر مدل و الگویی است که تغییرات عمیقی را در ذهن ایجاد کرده است و نیازمند دستورات نیست و این کشورها خودشان مستقلا به این جرات و باور رسیده اند. روزی کسی جرات نه گفتن به آمریکایی ها نداشت اما امروز گروه کوچکی به خود این جرات و شهامت را می دهد که پایگاه نظامی ابرقدرت دنیا آمریکا را مورد هدف موشکی قرار دهد.

مشی استکبار برگرفته از امامین انقلاب اسلامی

وی گفت: استکبارستیزی و مشی ایستادن در برابر ظلم و زور و طاغوت برگرفته از انقلاب اسلامی و برآمده از حرکت ارزشمند و عظیمی است که امام (ره) آغاز کرد و مقام معظم رهبری آن را به درستی و در مسیر همیشگی خود ادامه می دهد.

ایستادگی مقاومت اسلامی ، غزه و فلسطین برگرفته از جمهوری اسلامی است

بخشی الموتی خاطر نشان کرد: تحولات و مقاومت اسلامی در برابر جنایات صهیونیست ها در این منطقه نشان دهنده الهام گرفتن از جمهوری اسلامی است. انقلابی در برابر استکبار ایستاد و یک وحشی زمان به نام صدام به جان آن انداختند و تمام دنیا به لحاظ نظامی و سیاسی پشت آن ایستادند اما نظامی نوپا به همراه جوانان غیور یک ملت توانستند همه دنیا را شکست دهد.

وی گفت: امروز همان اتفاقات را در غزه و در تحولات فلسطین شاهدیم. امروز نیز همان دولت های غربی پشت نتانیاهو ایستاده اند و به وحشی گری و جنایات آن چشم پوشی می کنند تا به نتیجه برسند و مشخص است که به چه نتیجه ای خواهند رسید. در قصه غزه و مقاومت حماس جوانان فلسطینی با الگویی که از انقلاب اسلامی گرفتند، فهمیدند که می توانند بایستند و یک رژیم جعلی که نه ریشه و نه عقبه دارد را شکست دهند.

استاد دانشگاه تصریح کرد: مردمی که قبل از این در دهه های گذشته با چوب و سنگ به جنگ اسراییل می رفتند، امروز آن قدر خود را باور کردند که در یک عملیات بزرگترین شکست اطلاعاتی نظامی را به یک رژیمی که ادعا می کرد من قدرتمندترین رژیم منطقه و بهره مند از گنبد آهنین و موشک های بی شمارم، غافلگیر می شود و به وضعیتی می افتد که جز حرکات جنون آمیز تصمیم دیگری نمی تواند بگیرد و این جنون قطعا منجر به نابودی این رژیم خواهد شد.

کد خبر 1732085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha