ملایر میزبان سی و پنجمین جشنواره تئاتر همدان

کشاورزیان گفت: سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان 16 تا 18 آبان ماه به مدت سه روز به میزبانی شهرستان ملایر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، فرشاد کشاورزیان  امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به  برگزاری سی و پنجمین جشنواره استان همدان گفـت: رشد و اعتلای تئاتر و فرهنگ عمومی جامعه، ترویج فرهنگ والای ایرانی و اسلامی، تلاش برای ترویج فرهنگ شهروندی و معرفی شهرستان ملایر از طریق اجرای صحنه‌های نمایشی و خیابانی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر، ایجاد فضای شاد و پویا برای شهروندان، کمک به تولید تئاتر و تشویق هنرمندان این رشته و دعوت از گروه‌های نمایشی منتخب از شهرهای استان جهت تبادلات فرهنگی و هنری را ازدیگر اهداف جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی شهرستان ملایر دانست.

وی از تشکیل هفت کمیته در راستای برگزاری این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: به تازگی تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با شهرداری ملایر و موسسه فرهنگی و هنری باران منعقد شد.

 کشاورزیان  با بیان اینکه سی و پنجمین جشنواره  تئاتر استان همدان 16 تا 18 آبان ماه به مدت  سه روز  به میزبانی شهرستان ملایر برگزار خواهد شد افزود: در این جشنواره 130 هنرمند در قالب  ۱۶ گروه نمایشی شامل هشت گروه در بخش صحنه‌ای و هشت گروه در بخش خیابانی در این جشنواره از  شهرستانهای همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، بهار و رزن  با هم رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به حضور هفت گروه نمایشی از شهرستان همدان، چهار گروه نمایشی از ملایر  ، دو گروه  نمایشی از نهاوند و یک گروه نمایشی ازتویسرکان،، یک گروه نمایشی از رزن و یک گروه نمایشی از بهار در این جشنواره خبر داد و تصریح کرد:  در این جشنواره با حضور هنرمندان ستان و شهرستان موفقیت های خوبی را در حوزه تئاتر خواهیم داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره  به اینکه  نمایش‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ شب در مکان‌های مورد نظر اجرا خواهد شد و بازدید برای عموم مردم رایگان است گفت:  سه داور بخش داوری صحنه‌ای جشنواره شامل «امین زندگانی»، «قاسم زارع» و «علی ایزدی» و سه داور نیز در بخش خیابانی آثار راه یافته را به جشنواره داوری می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه های جنبی جشنواره یادآور شد:  اجراهای صحنه‌ای در تماشاخانه موسسه فرهنگی و هنری باران، مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد و مرکز آموزش هنر و اجراهای خیابانی در فضاهای گردشگری همچون مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد و دیگر فضاهای سطح شهر به منظور معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های گردشگری شهر انجام خواهد شد.

کد خبر 1732099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha