پذیرش ۱۰ اجرای تئاتر به جشنواره استانی چهار محال و بختیاری

احمدی از برگزاری سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همزمان با ۱۵ تا ۱۸ آبان خبر داد و گفت: آثار شرکت‌کننده در جشنواره از یکم تا سوم آبان بازبینی شدند که در نهایت از ۱۸ اثر رسیده به جشنواره، ۱۰ اثر موفق به رقابت در این عرصه هنری شدند تا از این طریق سهم استان در جشنواره منطقه‌ای تئاتر به سه اثر تثبیت شود.

پیام احمدی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: از آثار راه‌ یافته به مرحله نهایی جشنواره تئاتر استان، سه اثر نمایش خیابانی بوده و در کنار نمایش آثار، یک بخش جنبی شامل نقد و بررسی نیز از سوی محمدرضا سمیع پیش‌بینی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار محال و بختیاری اظهار داشت: آثار شرکت‌ کننده در جشنواره از سوی اساتید سیروس همتی، توحید معصومی و جلیل رفیعی داوری می‌شود.
به گفته وی، در حال حاضر ۶۰۰ هنرمند در حوزه تئاتر ساماندهی شده است و در شهرکرد سالن آمفی تئاتر امیرکبیر و پلاتوی مهر، در فارسان یک پلاتوی احداث شده از سوی بخش خصوصی و در بروجن پلاتوی فرهنگسرای تنها زیرساخت‌های موجود در این حوزه است.
احمدی در ادامه به قانون فعالیت نمایند گی نشریات سراسری در استان‌ها اشاره کرد و گفت: طبق قانون در استان‌های محروم هر فرد می‌تواند تا پنج نشریه سراسری را نمایندگی کند که در همین خصوص باید دفتر اداری مجزا همراه با کدپستی معرفی کند.
وی با تاکید بر اینکه در استان با فقر خبرنگار تخصصی روبرو هستیم، اظهار داشت: در استان افرادی زیادی در عرصه خبر و رسانه فعالند اما وقتی پای تولید محتوا و ورود به مسائل تخصصی و حرفه‌ای به میان می‌آید فقر خبرنگار به شدت احساس می‌شود و این آسیبی است که از سال‌های گذشته شکل گرفته است و باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی این چالش را تا حدی برطرف کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص گلایه برخی خبرنگاران نسبت نحوه توزیع آگهی‌ها، توضیح داد: برخی آگهی‌ها از کانال‌های غیررسمی و بدون ثبت در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع می‌شود که بارها نسبت به این موضوع تذکر داده شده و به رسانه‌ها تاکید می‌شود که نسبت به چاپ چنین آگهی‌هایی دوری کنند و قانون را ملاک قرار دهند.
کد خبر 1732112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha