شیروان، پایلوت طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد شد

مدیر اداره بهزیستی شیروان گفت: امسال این شهرستان پایلوت طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد با شعار «والد آگاه، فرزند ایمن» شده است.

علی اکبر آرام، مدیر اداره بهزیستی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در این طرح والدین، مخاطبین اصلی ما هستند زیرا که یکی از نگرانی ها در سطح خانواده ها، روی آوردن فرزندان به اعتیاد است که آگاه سازی و اطلاع رسانی در این طرح باید اجرا شود.

وی اظهارکرد: همچنین آموزش و پرورش و انجمن اولیاء و مربیان باید اطلاع رسانی لازم را انجام دهند و همکاری های لازم صورت گیرد، همکاری رسانه ها نیز تاثیر بسزایی دارد تا این آگاه سازی در سطح شهرستان صورت گیرد.

آرام عنوان کرد: در حوزه پیشگیری از اعتیاد در سطح شهر و روستاهای شیروان اقدامات خوبی انجام شده زیرا که هدف از این طرح، پیشگیری از اعتیاد در سطح خانواده ها، افزایش عوامل محافظ و کاهش عوامل خطرزاست.

مدیر اداره بهزیستی شیروان با اشاره به فعالیت ایستگاه مشاوره در این شهرستان بیان کرد: سه مرکز مشاوره عمومی و سه مرکز تخصصی، خدمات و مشاوره رایگان درمانی را به مراجعین ارائه می دهند، همچنین ۲۳ سمن در سطح شهرستان داریم که از این تعداد ۱۷ سمن در حوزه پیشگیری از اعتیاد و مشاوره فعال هستند و در محلات، خدمات لازم را ارائه می دهند.

آرام با بیان اینکه اکنون طرح پازک (پیشگیری از اعتیاد در زنان، کودکان و نوجوانان) در این شهرستان در دست اجراست، اضافه کرد: در این طرح زنانی که همسران آنان معتاد است در خصوص فرزندپروری مشاوره رایگان ارائه می شود و هدف از اجرای آن پیشگیری و حفاظت خانواده ها از اعتیاد است که باید با جدیت دنبال شود و همکاری و تعامل تمامی دستگاه های متولی ضروری است تا پای کار باشند.

کد خبر 1732176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha