شبکه ولایت از ۴۸  کشور دنیا، مخاطب فارسی زبان فعال دارد/ پوشش همه کشورهای عرب‌زبان

رییس موسسه شبکه جهانی ولایت با بیان اینکه همه کشورهای عرب‌زبان تحت پوشش شبکه ولایت قرار دارند، گفت: این شبکه از ۴۸کشور در پنج قاره، مخاطب فارسی زبان فعال دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدجعفر علوی رییس موسسه جهانی ولایت، امروز (دوشنبه۱۵آبان ماه) در گفتگو با خبرنگاران، گفت: شبکه جهانی ولایت،یک  شبکه ماهواره‌ای است که از سال سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده و تنها شبکه ماهواره ای است که مورد تایید حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید است.

رییس موسسه جهانی ولایت تصریح کرد: این شبکه تحت حمایت حوزه های علمیه آیت الله اعرافی و تحت اشراف آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه اداره می‌شود.

وی تصریح کرد: گفت: شبکه ولایت به زبان‌های فارسی، عربی، هوسا و آذری در حال پخش برنامه است و به‌ زودی پخش این شبکه به زبان انگلیسی نیز آغاز خواهد شد و با تاکید آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بنا داریم به ۱۲ زبان زنده دنیا ارتقا دهیم.

رییس موسسه شبکه جهانی ولایت یادآور شد : شبکه آفریقایی زبان ولایت جزو پرمخاطب‌ترین شبکه‌های آفریقایی است و مخاطبین بسیاری این شبکه را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه کشورهای عرب‌زبان تحت پوشش شبکه ولایت قرار دارند، گفت: این شبکه از ۴۸کشور در پنج قاره، مخاطب فارسی زبان فعال دارد وتلاش داریم تا تریبونی را در سراسر دنیا برای نشر معارف اهل بیت(ع) داشته باشیم.

رییس موسسه جهانی ولایت ادامه داد: در این راستا از ظرفیت های عظیم حوزه های علمیه و جامعه المصطفی العالمیه استفاده کرده و با آموزش های تخصصی به طلاب توانمند حوزه در بخش های مختلف کادر، اجرا، کارشناسی و غیره ، تلاش می کنیم این معارف ناب را به تشنگان سراسر دنیا  انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه ۸ گروه رصد در این مؤسسه فعال است، تصریح کرد: تاکنون با استفاده از ظرفیت این گروه‌های رصد، بیش از ۱۰۰ هزار کلیپ پاسخ به شبهه تولید شده است.

علوی با بیان اینکه اهدافی که نشر معارف و فرهنگ اهل‌بیت(ع)، دفاع از حریم تشیع، تبیین و تبلیغ بینش و ارزش‌های اسلامی مبتنی بر فرهنگ و اندیشه‌های اهل بیت (ع) از اهدافی است که این شبکه دنبال می‌کند، گفت: مخاطبان این شبکه از آن به عنوان دانشگاه معارفی یاد می کنند.

وی ادامه داد: این شبکه به صورت اینترنتی نیز محتوای خود را به نمایش می‌گذارد و برخی از برنامه‌های آن به کتاب تبدیل شده‌اند از جمله کتاب عاشورا و آشوب ها که شامل شبهاتی است که استید حوزه و دانشگاه در این شبکه به آن پاس داده اند.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه خروجی شبکه ولایت مانند حوزه علمیه و دانشگاه است، گفت: اگرچه جذب مخاطب حداکثری اولویت هر رسانه است، اما در مواردی جذب حداکثری مخاطب به هر قیمتی متناسب با سیاست‌های رسانه نیست.

رییس مؤسسه جهانی ولایت با اشاره به اینکه در شبکه جهانی ولایت کیفیت مهم تر از کمیت است گفت: هدف اصلی ما فطرت انسان‌ها و استفاده از ظرفیت رسانه برای بیان مباحث اعتقادی است.

کد خبر 1732245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha