طرح سفیران آدینه در شیروان اجرایی شد

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: طرح سفیران آدینه برای نخستین بار (اعزام مبلغین جهادی) از ابتدای هفته جاری در این شهرستان آغاز شده است.

حجت الاسلام محمد معلم، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در این طرح 18 روحانی برای 6 روستای سنجد، حلواچشمه، نظرعلی، شهرک امام رضا(ع)، مشهد طرقی و اوغاز اعزام شده و به انجام فعالیت های تبلیغی، فرهنگی و مذهبی خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: برای هر روستا تیم سه نفره متشکل از آقا و خانم هر هفته پنج شنبه ها اعزام خواهد شد که بانوان به مسائلی همچون مشاوره، تربیت جوانی، فرزندآوری و کودک و نوجوان می پردازند.

حجت الاسلام معلم عنوان کرد: قبل از اجرای این طرح برنامه های بسیاری صورت گرفت و در شورای تبلیغ اعلام شد، همچنین جلسات توجیهی برای بخشداران، شوراها، دهیاری و فرماندهان بسیج حوزه پایگاه برگزار شد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان با اشاره به اهداف اجرای این طرح بیان کرد: حضور روحانیان اعزامی در روستاها نقش موثری در توسعه معارف دینی دارد، حضور روحانی در روستاها، سالم‌سازی و تامین امنیت فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی جامعه را در پی دارد.

حجت الاسلام معلم اضافه کرد: فراهم کردن امکانات لازم در روستاها می‌تواند به حضور روحانیان در این مناطق کمک کند و اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی را به ‌صورت کمی و کیفی ارتقاء بخشد، اعزام مبلغ به روستاهای محروم می‌تواند در اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی در این مناطق تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی بیان کرد: امید می رود به مرور زمان با فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات لازم زمینه اجرای این طرح در سایر روستاهای شهرستان فراهم شود.

کد خبر 1732314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha