۵۶۶ برنامه فرهنگی در کتابخانه های شیروان اجرایی شد

مدیر کتابخانه های عمومی شیروان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۵۶۶ برنامه فرهنگی در کتابخانه های شهری و روستایی این شهرستان اجرایی شد.

احسان روشن، مدیر کتابخانه های عمومی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این برنامه ها شامل برگزاری ۴۲ مسابقه کتابخوانی، پویش اهدای کتاب، حضور در مزار شهدا و ادای احترام به جایگاه رفیع شهیدان، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، برپایی کارگاه‌های آموزشی و روان شناسی و محافل ادبی و هنری و اهدای کتاب به ادارات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط با رسانه‌ها و مردم، تولید مستند و معرفی کتاب در حوزه های مختلف صدا و سیما، برگزاری برنامه‌های ویژه‌ دانش آموزان و همچنین برنامه های ابتکاری مانند پادکست کتابخوان از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام در مجموعه کتابخانه های عمومی انجام شده است.

روشن عنوان کرد: این برنامه‌ها عمدتا با هدف نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در قشر کودک و نوجوان برگزار شده و اجرای این برنامه‌ها کتابخانه‌های عمومی را به مامن امن و بانشاط برای کودکان و نوجوانان تبدیل کرده است.

مدیر کتابخانه های عمومی شیروان بیان کرد: برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و همچنین تربیت کودکان کتابخوان، برنامه‌های متنوعی با حضور مادران و زنان خانه ‌دار در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

روشن اضافه کرد: رسالت اصلی کتابخانه‌های عمومی ارائه خدمات در حوزه‌های فرهنگی و کتابخوانی به تمام اقشار مردم است و در این راستا علاوه بر ایجاد بخش‌های کودک و نوجوان، سالن‌های مطالعه، ارائه خدمات مرجع مجازی و مخازن کتاب و غیره در کتابخانه مرکزی با هدف ارائه خدمات کتابخانه‌ای به شهروندان و استفاده این قشر از خدمات ارائه شده است.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۶۵۳ مراجعه ثبت می شود، بیان کرد: اکنون سه هزار و ۳۸۰ نفر عضو فعال در کتابخانه های این شهرستان هستند.

کد خبر 1732321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha