پیوند بی سابقه یهودیان و مسلمانان در مسجد «حیفا» برای حمایت از غزه

اتفاق نادر حضور شماری از مسلمانان فلسطین و یهودیان در مسجد حیفا در بحبوبه جنایات رژیم صهیونیست، همبستگی قدرتمند میان ادیانی برای دفاع از انسانیت را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «analystnews»، در حالی که تعداد تلفات جنگ اسرائیل در غزه از مرز 10 هزار نفر گذشته است، اتفاق نادر اما قدرتمندی از همبستگی یهودیان و مسلمانان در سرزمین‌های اشغالی راهی رو به جلو را نشان می دهد.

آزمایشگاه مطالعات دینی و جامعه مسلمانان احمدیه حیفا در بحبوحه جنگ غزه، یک گردهمایی نادر همبستگی میان مذهبی را در مسجد این شهر برگزار کردند.

بیش از 600 نفر از اعضای جوامع مسلمان و یهودی حیفا و همچنین نمایندگان مسیحی و بودایی در سالن این مسجد حضور پیدا کرده و خواستار آتش بس در غزه و پایان دادن به کشتار غیرنظامیان شدند.

«آلون لی گرین»، مدیر ملی سازمان صلح عربی و یهودی «ایستاده در کنار هم»، درباره گفتگوی یهودیان و مسلمانان گفت: این تنها راه برای ایجاد واقعیتی متفاوت در اینجا است. این تنها راه برای ایجاد واقعیتی است که در آن از یک جنگ به جنگ دیگر، از یک تشدید خشونت‌آمیز به تشدید خشونت‌آمیز دیگر نخواهیم رفت.

پیوند بی سابقه یهودیان و مسلمانان در مسجد «حیفا» برای حمایت از غزه

«محمد شریف عوده»، رئیس جامعه مسلمانان احمدیه در این گردهمایی گفت:بسیار جالب است که در تاریخ جهان، به جز اعراب و قوم یهود، دو ملتی وجود نداشته است که در هماهنگی و همزیستی با هم زندگی کنند. من این را به عنوان محمد شریف عرب یا فلسطینی نمی گویم.من این را بر اساس نقل قول استاد دانشگاه «واندربیلت دیوید واسرشتاین» می گویم که اسلام یهودیان را نجات داد و این یک حقیقت تاریخی است.

وی افزود: سایر موضوعات ذکر شده در مقاله واسرشتاین شامل این موارد هستد: اسلام به یهودیان امنیت و حق وجود داده است؛ یهودیان از کجا از حقوق اجتماعی و اقتصادی برابر برخوردار شدند؟ ؛  نگرش مسلمانان نسبت به یهودیانی که تحت حکومت آنها زندگی می کردند؛  احیای زبان عبری در جهان اسلام; چگونه و چه زمانی قوم یهود در هماهنگی با همسایگان خود زندگی می کردند؛ و شکوفایی فرهنگ یهودی در کنار فرهنگ اسلامی.

پیوند بی سابقه یهودیان و مسلمانان در مسجد «حیفا» برای حمایت از غزه

عوده گفت: بنابراین ما یک تصویر زیبا در اینجا داریم؛ چرا ما به عنوان یهودیان و اعراب این داستان را بیان نمی کنیم؟ چرا اگر توانستیم 1400 سال اینگونه زندگی کنیم، اکنون نمی توانیم ؟!

پیروان ادیان مختلف به ویژه مسیحیان و یهودیان در این نشست متعهد شدند تا برای نجات بشریت تلاش کنند تا ههمه انسان‌ها را از اشتراکاتی که با یکدیگر فارغ از دین و مذهب و نژاد خود دارند، آگاه کنند.

کد خبر 1732330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha