میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام تازه تفحص شده در ایام فاطمیه

مهدوی فرد از تشییع تعدادی از شهدای گمنام تازه تفحص شده همزمان با ایام فاطمه در استان کرمان خبر داد و گفت: در حال حاضر 313 شهید گمنام در نقاط مختلف استان تدفین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ پاسدار محمود مهدوی فرد، سه شنبه (16 آبان) در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد؛ با اشاره به تشییع پیکرهای مطهر 280 شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در ایام فاطمیه، نکاتی بیان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان افزود: تعدادی از این شهدا همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در روز 26 آذر در استان کرمان تشییع می شوند.

وی در همین رابطه توضیح داد: درخواست 28 مجموعه از استان برای میزبانی از پیکرهای مطهر شهدای گمنام به تهران ارسال شده که پس از تأئید نهایی اسامی مکان ها و تعداد شهدا اعلام می شود.

مهدوی فرد با اشاره به اینکه دو مرکز دانشگاهی نیز برای تدفین شهدای گمنام پیشنهاد شده است؛ افزود: در حال حاضر 136 یادمان در استان کرمان میزبان 313 شهید گمنام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تدوین دایره المعارف دفاع مقدس استان اشاره و بیان کرد: 138 مقاله از مجموع یک هزار و 350 مدخل تاکنون تأئید شده و نگارش این مجموعه با جدیت پیش می رود.

مهدوی فرد اظهار کرد: علاوه بر اینکه تدوین نقش ادارات و سازمان ها در دروان دفاع مقدس همیشه مورد تأکید بوده؛ نقش شهرستان های استان در دوران دفاع مقدس با همکاری فرمانداران در حال پیگیری است.

کد خبر 1732335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha