ساخت 20 مرکز حفظ قرآن کریم در بنگلادش

موسسه خیریه قطر اقدام به ساخت و راه اندازی 20 مرکز حفظ قرآن کریم در بنگلادش کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الرایه، موسسه خیریه قطر 20 مرکز آموزشی برای حفظ قرآن کریم در بنگلادش ساخته و تجهیز کرده است که انتظار می رود 2000 دانش آموز دختر و پسر از آن بهره مند شوند.

هر یک از این مراکز شامل کلاس‌های درس می باشد که در چارچوب توجه موسسه خیریه قطر به عرصه های آموزشی و ایجاد فضای آموزشی مناسب راه اندازی شده است و این مراکز در مناطق فریدپور ، جندایدا، جسوره، کوستیا، مادریپور، کیشورگونج، کومیلا و قاضی پور ساخته شده‌اند.

در همین راستا، خانم لبنی شارمین، نماینده دولت در منطقه کیشورگونج، گفت: بنگلادش کشوری با اکثریت مسلمان است و مردم می‌خواهند فرزندانشان کتاب خدا را حفظ کنند و چون موسسات آموزشی مجهز نیستند، از این رو ابتکار خیریه قطر برای ایجاد مراکز ویژه حفظ قرآن اقدامی قابل تقدیر است.

گفتنی است، در پنج سال گذشته، موسسه خیریه قطر نزدیک به 50 مدرسه مجهز به بخش شبانه روزی برای دانش آموزان ساخته است که بیش از 10000 دانش آموز از آن بهره مند شده اند. موسسه خیریه قطر همچنین از 3312 کودک یتیم در بنگلادش حمایت می‌کند و تمام هزینه‌های آموزشی را برای تضمین آینده کودکان تامین می کند.

کد خبر 1732361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha