طرح ملی《بشری》در مازندران اجرا می شود|لزوم نام نویسی در سامانه حمد

کاکویی از اجرای طرح ملی《بشری》ویژه مربیان قرآنی استان مازندران خبر داد و گفت:متقاضیان شرکت در این طرح با مراجعه به درگاه اینترنتی سامانه جامع امور قرآنی حمد به آدرس www.qia.irنسبت به نام نویسی در دوره اقدام نمایند.

مهدی کاکویی-رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران از برنامه ریزی برای آموزش مربیان قرآن با همکاری موسسات فرهنگی قرآن و عترت خبر داد و اظهار کرد: تلاش داریم مربیان قرآن استان بدور از بهره گیری از روش های ناصحیح آموزشی از سواد قرآنی  برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه شیوه نوین آموزش مربیان قرآن کریم که طرح ملی است به عنوان 《بشری》 نامگذاری شده، افزود: در این طرح فرآیند آموزش به این شکل است که طی چهار جلسه مربیان آموزش می‌بینند تا بتوانند انس لازم را برای قرآن‌آموزان ایجاد کنند.
کاکویی مهمترین هدف طرح 《بشری》 را ترویج روخوانی قرآن همراه با تجوید اعلام کرد و گفت: آموزش درست تلفظ کردن قرآن با روش ساده را در این طرح پیگیریم.
وی ادامه داد: آموزش قرآن به سبک رسول اکرم حضرت محمد مصطفی(ص)، نظام مند کردن آموزش قرآن، استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی، جلوگیری از اتلاف زمان آموزشی، آموزش قابل درک برای همه ی اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی، ساده سازی آموزش قرائت قرآن کریم و مهندسی تلاوت اهداف طرح ملی 《بشری》 است.
 

کاکویی با بیان اینکه مربیان قرآن استان مازندران در دو بازه زمانی از آموزش های طرح《بشری》بهره مند خواهند شد، افزود: مربیان شهرستان های بخش مرکز و شرق مازندران شامل شهرستان های بابل تا گلوگاه در دوره آموزشی که دی ماه امسال به میزبانی موسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج نکا برگزار خواهد شد حضور می یابند.
وی اضافه کرد: همچنین ویژه مربیان قرآن شهرستان های غرب استان شامل شهرستان های آمل تا رامسر نیز دوری ملی《 بشری》برگزار می شود.
کاکویی یادآورشد : متقاضیان شرکت در این طرح با مراجعه به درگاه اینترنتی سامانه جامع امور قرآنی حمد به آدرس www.qia.irنسبت به نام نویسی در دوره اقدام نمایند.
وی خطاب به مربیان قرآن گفت: فعالان قرآنی که سابقه مربیگری قرآن کریم داشته و حداقل به تلاوت قرآن کریم به شیوه ترتیل با رعایت اصول تجویدی مسلط هستند در این دوره نام نویسی کنند.
کاکویی اظهار امیدواری کرد در گام نخست ۱۸۰ تا ۲۵۰ مربی قرآن استان مازندران در طرح 《بشری》 مشارکت نمایند.
 

کد خبر 1732365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha