فرزندآوری، تنها راه نجات جامعه از تله جمعیتی است

سرپرست مرکز بهداشت شیروان گفت: تمایل به فرزندآوری طی سال های گذشته کاهش محسوس و نگران کننده ای داشته و با توجه به تاکیدات و دغدغه مقام معظم رهبری در این خصوص، فرزندآوری تنها راه نجات از بحران پیری جمعیت است.

حسن نوری، سرپرست مرکز بهداشت شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: باید بحران کاهش فرزندآوری در جامعه را کاملا با منطق علمی و عقلی به مردم هشدار دهیم تا متوجه عواقب آن باشند و فارغ از مشکلات فعلی به آن فکر کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و تاکیدات مقام معظم رهبری در این راستا، گروه های هدف در این شهرستان شامل داوطلب و سفیر سلامت، رابطین ادارات و همکاران شاغل در شبکه بهداشت و درمان آموزش گروهی و چهره به چهره را انجام می دهند.

نوری با اشاره به نقش و اهمیت رسانه ها در این خصوص عنوان کرد: در حوزه فضای مجازی ۳۱ مورد پیام های آموزشی با محوریت فرزندآوری و افزایش جمعیت در قالب متن، عکس و ویدئو بارگذاری شده و در گروه و کانال های مجازی قرار گرفته است.

 سرپرست مرکز بهداشت شیروان بیان کرد: همچنین در خصوص بهره گیری از رسانه های محیطی و جمعی، ۴۲۵ پوستر و بنر با موضوع فرزندآوری و افزایش جمعیت چاپ و در مکان های مختلف و متعدد نصب و توزیع شده است.

نوری اضافه کرد: در واقع در عصر حاضر آگاه سازی زوجین نسبت به پیام های کم فرزندی یا بی فرزندی چه برای جامعه و چه برای نهاد خانواده، جایگزین کردن فرهنگ دوری از تجمل گرایی و تشویق مادی و حمایت مالی زوجین به فرزند آوری با برنامه ریزی نهادهای مربوطه، اصلی ترین راه های حل پدیده کم فرزندآوری خواهد بود.

 

 

کد خبر 1732366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha