شهید و شهادت عزت آفرین است

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه شهید و شهادت عزت آفرین است، گفت: فداکاری شهدا تضمین کننده مسیری است که ما در آن قدم بر می داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، امروز(۱۶ آبان)، در یادواره شهدای محراب در مجتمی توانبخشی ایثار خرم آباد، اظهارداشت: همه ما مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم، فداکاری شهدا تضمین کننده مسیری است که ما در آن قدم بر می داریم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه صبر و شکیبایی خانواده شهدا در مسیر حق که خودش سختی ها و مشکلاتی دارد نظام اسلامی را مستحکم تر می کند، افزود: شهید معانی ارزشی فراوانی دارد، علاوه بر اینکه بالاتر از شهید و شهادت منزلتی نداریم، در کلمه شهید بُعد ارزشی دینی، انسانی و ملی است.

وی از شهادت به عنوان جهاد فی سبیل الله و مجاهدت در راه خدا یاد کرد و عنوان داشت: این بُعد ارزشی شهید و شهادت است که هستی خود را با خداوند معامله می کند.

حجت الاسلام والسملمین شاهرخی با بیان اینکه فداکاری در راه وطن و اقلیم ارزشمند است، عنوان کرد: وقتی معامله با خداوند افزون شود بر ارزش آن افزوده می شود.

وی با بیان اینکه شهید بُعد ارزشی دینی و ملی را به همراه دارد، اظهارکرد: وجود شهدا در هر منطقه ای موجب عزت و افتخار بوده و هویت ملی را برجسته می کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به اینکه شهید سلیمانی نماد هویت ملی ایران اسلامی و امت اسلامی شده است، اظهارکرد: امت اسلامی به شهید سلیمانی افتخار می کنند و او را عزت آفرین ومقاوم در مقابل استکبار جهانی و زورگویان عالم می دانند.

وی خاطرنشان کرد: شهید هویت ملی را برجسته می کند و بعد انسانی و اخلاقی را که شهید و شهادت در خودش دارد برجسته می سازد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه شهدا متواضع ترین و عالم ترین افراد نسبت به اعتقادات و اخلاق اسلامی بودند، گفت: شهدای محراب از این برجستگی برخوردار بودند و شهید کشوری مصداق سجایای اخلاقی و تواضع بود.

کد خبر 1732386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha