سیاست وزارت علوم مانع‌تراشی برای کرسی‌های آزاداندیشی نیست

سیاست های وزارت علوم برای تشکل های اسلامی تکثر و تنوع است و وزارت علوم به دنبال ایجاد مانع برای فعالیت این کرسی‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار شبستان، غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در پنجاه و یکمین گردهمایی مشترک معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور گفت: وزارت علوم به عنوان ستاد علمی کشور متصدی 4 میلیون و 400 دانشجو است.

وی با بیان اینکه هدف عمده از تشکیل معاونت فرهنگی تخصصی تر شدن امور فرهنگی است اظهار کرد: البته از نظر ساختاری شاید جدا باشیم اما مسئولیت مشترکی داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی در ابتدای راه هستیم گفت: کرسی های آزاداندیشی تازه کلید خورده و امیدواریم بهتر از این برگزار شود.

وی افزود: هنوز در زمینه کرسی آزاداندیشی در ابتدای راه هستیم و فضای دانشگاهها باید به سمت اسلامی شدن پیش رود.

وی با تاکید بر اینکه باید در دانشگاهها حتماً شورای هماهنگی تشکیل شود اظهار کرد: باید هر دو هفته یکبار کارها هماهنگ شود.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به اینکه در اقتصاد مقاومتی هستیم باید به دنبال کاهش هزینه ها باشیم خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که می توان در این هزینه ها کاهش داد این است که به جای اینکه سفرهای دانشجویی طولانی مدت باشند متمرکز در خود شهرها شود.

وی افزود: تنوع به معنای این است که کرسی های مختلفی داشته باشیم و سیاست رسمی وزارت علوم ایجاد مانع نیست بلکه فعالیت در چارچوب قانون است.

خواجه سروی درخصوص تشکل های اسلامی دانشگاهیان اظهار کرد: سیاست وزیر علوم تنوع و تکثر این تشکل‌ها است.

وی ادامه داد: ما به دانش جویان فعال اجازه حضور و فعالیت می‌دهیم البته با هدایت و فعالیت در چارچوب قانون پیش می‌روند.

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه باید امر ازدواج دانشجویی را آسان کنیم خاطرنشان کرد: دفاتر مشاوره می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

وی با بیان اینکه باید از تصدی‌گری پرهیز شود، گفت: ما باید از توان اساتید و دانشجویان برای پیشبرد فعالیت‌ها در دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید حرف ناگفته در دانشگاه‌ها وجود نداشته باشد، اظهار کرد: باید در دانشگاه‌ها در نامه فراگیر تعریف کنیم که یکی از نشانه‌های موفقیت هیات ما است و برنامه‌های دینی، شاد و مسافرت، مخاطب‌های زیادی دارد که باید در این زمینه برنامه‌ریزی بیشتری شود.

پنجاه و یکمین گردهمایی مشترک معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و مراکز آموزش عالی سراسر کشور امروز دوشنبه ( 27 شهریور ماه )در ساختمان وزارت علوم در حال برگزاری است.

پایان پیام/
 

کد خبر 173240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha