ارسال محموله ۲۸۰ تنی موادغذایی از خراسان‌رضوی به فلسطین

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌رضوی گفت: ۲۸۰ تن مواد غذایی از خراسان رضوی راهی غزه در فلسطین شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محسن ذاکریان در حاشیه ارسال محموله بشردوستانه ایران به غزه با بیان اینکه مردم نوع‌دوست خراسان‌رضوی مانند برنامه‌های گذشته پای‌کار بوده‌اند، اظهار کرد: تاکنون مردم عزیز ایران با واریز کمک‌های نقدی خود به‌شماره حساب اعلام‌شده از سوی جمعیت هلال‌احمر از این اقدام بشردوستانه به‌خوبی استقبال کرده‌اند. همه شعب هلال‌احمر در شهرستان‌های استان، به‌ویژه در مشهد نیز به جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردمی اقدام کرده‌اند.

ویادامه داد: تقریبا دو هفته قبل، اولین محموله جمعیت هلال‌احمر با ظرفیت شصت تن از کشور با یک تیم امدادونجات به مرز رفح ارسال شده است که امیدواریم سریع‌تر بتوانند این کمک‌ها را به دست مردم مظلوم غزه برسانند.

به گفته ذاکریان، به‌دلیل اعلام شماره‌حساب واحد جمعیت هلال‌احمر برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی در سراسر کشور، آمار دقیقی از میزان کمک‌های مالی خراسان‌رضوی به‌صورت جداگانه موجود نیست؛ بااین‌حال یک محموله ۲۸۰ تنی با ظرفیت چهارده تریلی از کمک‌های نقدی مردم در خراسان‌رضوی تهیه و به بندرعباس ارسال شده است تا از طریق کشتی‌ای که عازم فلسطین است بارگیری شود و به‌زودی به دست مردم بی‌گناه غزه برسد.

تاکنون نیز به‌گفته رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بیش از ۵۶‌میلیاردو۳۰۰‌میلیون تومان کمک نقدی از کل کشور جمع‌آوری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی درباره اعزام نیروهای هلال‌احمر نیز بیان کرد: دراین‌مورد هنوز برای اعزام نیروها اطلاعی داده نشده است و صرفا اعلام آمادگی و حضور است. کادر درمان نیز در خراسان‌رضوی و در کشور دراین‌باره اعلام آمادگی کرده‌اند و با همه توان حاضرند که به‌محض اینکه این فضا باز شود و شرایط فراهم باشد، برای امدادرسانی به مصدومان و بیماران اعزام شوند.

ذاکریان با اشاره به اینکه بیشتر کمک‌ها شامل موادغذایی و داروست، بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر کشور سه بیمارستان صحرایی آماده ارسال دارد که چنانچه مرزها باز شوند، به همراه تیم‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر کشور به فلسطین اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم‌وطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم مظلوم فلسطین را به شماره‌حساب ۹۹۹۹۹ و شماره‌کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی یا به شماره‌حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸ و شماره‌کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی یا از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* واریز کنند.

پایان پیام/

کد خبر 1732411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha