در اجرای برنامه های جوانی جمعیت نباید زمان را از دست بدیم

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: در اجرای برنامه های جوانی جمعیت نباید زمان را از دست بدیم و در این راستا تولید محتوای فرهنگی در اداره کل ارشاد در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، پیروز قادری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، روز سه شنبه در کارگروه تخصصی فرهنگی ستاد جوانی جمعیت آذربایجان‌غربی افزود:فرزندآوری و جوانی جمعیت موضوعی است که مقام معظم رهبری بارها آن را تکرار و به آن تاکید کرده است و برهمین اساس باید برنامه های مختلفی در این راستا ارائه شود.

وی افزود: در اجرای برنامه های جوانی جمعیت نباید زمان را از دست بدیم و  در این راستا تولید محتوای فرهنگی در اداره کل ارشاد در دستور کار قرار دارد.

قادری به تولید محتوا با موضوع جمعیت اشاره کرد و ادامه داد: لازم است در خصوص جوانی جمعیت محتواهایی تولید شده و در قالب موشن گرافی کار شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: همچنین نهادهای مربوطه می توانند اقدام به تهیه و تولید سرودی ماندگار در خصوص جوانی جمعیت کنند و انتظار می رود سرودی ماندگار با شعری مناسب تولید شود تا علاوه بر پرداختن به موضوع جمعیت برای همیشه ماندگار شود.

در اجرای برنامه های جوانی جمعیت نباید زمان را از دست بدیم

سرهنگ زاده علی، رییس بسیج هنرمندان آذربایجان غربی، نیز در این جلسه گفت: موضوع فزندآوری و جوانی جمعیت موضوع مهمی است که دو عامل فرهنگی و اقتصادی در آن موثر هستند.

وی افزود: برای تحقق مقوله جوانی جمعیت با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت تاثیر گذار داشته باشیم باید داشته باشیم.

سرهنگ  زادعلی ادامه داد: موضوع مشوق ها از قبیل تخصیص تحصیلات فرزند آوری خوب بوده ولی باید بروکراسی اداری نیز راحتر باشد تا زوج ها بتوانند به راحتی این مبالغ را دربافت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در چاله جمعیتی قرار داریم و برای بیرون آمدن از این وضعیت باید برنامه داشته باشیم، افزود: همچنین زوج های نابارور که با مشکل مالی مواجه هستند، باید با تمهیدات ویژه ای مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 1732414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha