همایش ملی هویت و پیشرفت برگزار شد

نخستین همایش ملی هویت و پیشرفت با هدف معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های فرهنگی و هویتی استان مرکزی و با حضور چهره‌های تأثیرگذار علمی و فرهنگی استان در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، عبدالمهدی مستکین امروز در این همایش که با محوریت استان مرکزی برگزار شد، با اشاره به اینکه نام بانو پروین اعتصامی آشتیانی، امسال در بین اسامی شعرای یونسکو ثبت شده است، گفت: استان مرکزی مهد پرورش مفاخر بسیاری است که این بزرگان همچون ستاره های درخشانی در کشور و جهان می درخشند.

مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه پس از ثبت جهانی فخرالدین عراقی و امیرکبیر در یونسکو، امسال نام بانو پروین اعتصامی که ادامه دهنده راه سعدی و حافظ است، در یونسکو ثبت شد، بیان کرد: یک ویژگی که ایرانیان دارند این است که پیوستگی هویتی را در بین آنها ایجاد می کند که این مهم کمتر در بین دیگر تمدن ها دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه زبان و مشاهیر، ۲ ویژگی مهم ایرانیان است، اظهار کرد: این دو هیچ گاه سُست نمی شود چرا که ایران اسلامی مهد پرورش مشاهیر و اندیشمندان است و جای جای آن دارای فرهنگ و زبان ماندگار است.

استان مرکزی هفت هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم اسلام و قرآن کرده است

همایش ملی هویت و پیشرفت برگزار شد

در ادامه این همایش بهنام نظری نیز با اشاره به اهمیت معرفی مفاخر و شناساندن این بزرگ مردان و زنان فهیم به نسل جوان و نوجوان گفت: با استقرار دولت سیزدهم و حضور آقای مخلص الائمه در استانداری مرکزی؛ معرفی مفاخر این دیار در اولویت‌های استانداری قرار گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه مفاخر استان مرکزی در عرصه بین المللی شناخته شده هستند، بیان کرد: این عزیزان نماد و نشانه هویت ما هستند و ایران اسلامی با تمام مشکلات در طول تاریخ هویت خود را که موجب درخشش ایران اسلامی در جهان شده‌ حفظ کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه حوزه علمیه اراک مادر حوزه علمیه قم و مهد پرورش علما و بزرگانی است که در راس آنها می توان به امام خمینی(ره) اشاره کرد گفت: این مهم نشان از ظرفیت‌های استان است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه استان مرکزی در عرصه جهاد و شهادت نیز پیشتاز بوده است، ادامه داد: این استان هفت هزار و ۲۰۰ شهید والامقام در راه اسلام و قرآن اهدا کرده‌ و امروز تمامی پیشرفت‌ها و توسعه کشور مدیون شهدای والامقام است.

کد خبر 1732434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha