مجازات وقوع جرم را کاهش نمی دهد

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه مجازات، وقوع جرم را کاهش نمی دهد، خاطرنشان شد: همانطور که بهداشت باید مقدم بر بیماری و درمان باشد، پیشگیری و حتی پیش بینی از وقوع جرم نیز باید مقدم بر وقوع جرم و اجرای مجازات باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل زارعی-رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران در دوره آموزش حقوقی و قضایی ویژه کارکنان پادگان نجات خدمه شهید خلعتبری نیروی هوایی ارتش شهرستان محمود آباد با اشاره به خوی وحشی گری اسرائیل و اعلام انزجار از جنایات وحشیانه این رژیم کودک کش، اظهار کرد: شک نکنید شکست مفتضحانه ای در آینده نزدیک در انتظار اسرائیل غاصب است چرا که وعده ی حتمی قرآن کریم ونائب امام زمان (عج) است.  

وی گفت: ترس دشمنان از ایران، بلحاظ داشتن نیروهای مسلح معتقد، با ایمان و مجهز به سلاح های روز است.

مجازات وقوع جرم را کاهش نمی دهد

حجت الاسلام زارعی افزود: اینکه کسی جرات تعرض و نگاه از روی تهدید به ایران عزیز را ندارد مدیون نیروهای مسلح مکتبی و با ایمان در کنار ادوات نظامی به روز هستیم.

این مقام قضایی اذعان کرد: البته نقش نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس و در جبهه مقاومت برکسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه مجازات، وقوع جرم را کاهش نمی دهد، خاطرنشان شد: همانطور که بهداشت باید مقدم بر بیماری و درمان باشد، پیشگیری و حتی پیش بینی از وقوع جرم نیز باید مقدم بر وقوع جرم و اجرای مجازات باشد.

مجازات وقوع جرم را کاهش نمی دهد

حجت الاسلام زارعی افزود: در احکام صادره از دادگاه نظامی، مباشر جرم تنبیه و مجازات می شود، ولی فرمانده، عقیدتی سیاسی، بازرسی، حفاظت اطلاعات هر کدام در پیشگیری از وقوع جرم کوتاهی کرده و به وظیفه خود عمل نکرده باشند باید پاسخگو باشند.

وی درخاتمه همچنین به صورت تخصصی و علمی برخی جرائم تهدید کننده را به صورت مصداقی با اشاره به برخی پرونده ها متذکر و مجازات هایی را که قانونگذار پیش بینی کرده مطالبی را بیان نمود.

کد خبر 1732473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha