دفاع از فلسطین واضح‌ترین معیار جدایی حق از باطل است

استاد حوزه علمیّه امیرالمؤمنین(ع) آران و بیدگل گفت: امروز حمایت از مردم فلسطین و حماس، معیار شناسایی آزادگی از وابستگی و واضح‌ترین معیار جدایی حق از باطل است.

حجت الاسلام محمد تازه مرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: هر باطلی رفتنی است و فقط حق و حقیقت ماندنی است. اسرائیل یک رژیم جعلی است که بُن مایه وجودی آن ظلم، تجاوز، قتل و کشتار است و به زودی آه مظلومان کشور فلسطین ریشه این رژیم را خواهد کَند.

این مبلغ دینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره حمله غافلگیرانه حماس به اراضی اشغالی گفت: متأسّفانه برخی با شانتاژهای رسانه‌ای به دنبال باطل جلوه دادن حق و حق جلوه دادنِ باطل هستند اما بررسی افکار عمومی جهان نشان می‌دهد که حتی با در اختیار داشتن کارتل‌های بزرگ رسانه‌ای نمی‌توان حقیقت را پنهان نمود.

حجت الاسلام تازه مرد افزود: امروز حمایت از مردم فلسطین و حماس، معیار شناسایی آزادگی از وابستگی است. کسانی که در مجامع عربی و بین المللی به حماس حمله کردند، همه وابستگان استعمارند و إلّا بعید است کسی در این سطح، نداند و درک نکند که حماس از حقِّ غصب شده یک ملت دفاع کرده است.

استاد حوزه علمیّه امیرالمؤمنین(ع) آران و بیدگل ادامه داد: چطور می‌توان از ملتی که بیش از ۷۵ سال، مورد ظلم یک رژیم نامشروع قرار گرفته، انتظار داشت که از حق خود دفاع نکند؟ امروز ملت فلسطین و مردم آزاده دنیا به خوبی درک کرده‌اند که برای احقاق حق مظلومان نمی توان به دولتها دل خوش داشت. ملتها بی توجه به پروپاگاندای رسانه ای غرب، این بار منتظر اقدام حاکمان، نمانده و به صورت داوطلبانه به سوی مرزهای فلسطین حرکت کردند.

حجت الاسلام تازه مرد افزود: امروز دنیا برای صهیونیست هایی که در طول عمر خود، جهانی را به سایر ملتها ناامن کرده‌ بودند، ناامن شده است. جریان مقاومت، دیگر متعلّق به چند کشور نیست و همه آزادگان دنیا به صورت خودجوش دریافته اند که تمام قامت باید در برابر زیاده‌خواهی‌های این رژیم غاصبِ کودک کُش ایستاد.

این مبلغ دینی تصریح کرد: صهیونیست ها خود را آقای دنیا و همه مردم را بَرده و بنده خود می‌دانند. شاید این موضوع را به صراحت به زبان نیاورند، اما مراجعه به روش آنها در طول تاریخ و همچنین برخی از گزاره‌هایی که در کتب آنها وجود دارد، به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد. لذا مسأله صهیونیست، مساله فلسطین نیست؛ بلکه همانطور که استاد بزرگوار، شهید مطهری ره فرمودند اینها اگر بتوانند از نیل تا فرات را به زیر یوق خود در آورده و همه ساکنان این مناطق را نیز به بَردگی می‌گیرند.

تازه مرد، مساله فلسطین را مسأله انسانیت دانست و گفت: امروز فلسطین و غزه واضح‌ترین جلوه رویارویی حق و باطل است. به فرموده امامَین انقلاب، فلسطین مسئله اصلی و اولِ دنیای اسلام است. بنابراین هرکسی باید ببیند کجای تاریخ ایستاده است.

وی افزود: خوشبختانه مردم فهیم و متمدن ایران و همچنین مردم شهیدپرور شهرستان های کاشان و آران و بیدگل بار دیگر از یک آزمایش الهی سربلند بیرون آمدند. حضور باشکوه این مردم در راهپیمایی اعتراضی علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس، نماد حق طلبی آنها بود.

حجت الإسلام تازه مرد گفت: مقاومت فلسطین، نتیجه صدور فرهنگ ایثار و شهادتی است که با وقوع انقلاب اسلامی ایران، به همه کشورهای جهان صادر شد و ما مردم ایران به عنوان وارثان اصلی این فرهنگ، بیش از بقیه مردم جهان در زنده نگه داشتن این مسیر مسئولیم. ایثار و مقاومت گاهی در صحنه نبردی مانند غزه مصداق پیدا می کند و گاهی در محیط یک اداره. اینگونه نیست که ما همیشه گمان کنیم برای ایثار و مقاومت باید اسلحه در دست داشته باشیم.

این کارشناس مذهبی افزود: هر فردی در هر پُست و مقام و مرتبه‌ای که قرار دارد، اگر در برابر مشکلات نشکند و در مسیر حق ثابت قدم باشد و دل به خدا بدهد، در محور مقاومت قرار دارد.

حجت الاسلام تازه مرد افزود: امروز کشور عزیزمان که یادگار جانفشانی هزاران شهید و آزاده و رزمنده است، بیش از هر زمان دیگری به تلاش صادقانه نیازمند است. دولت مردان با تلاش خستگی ناپذیر می توانند کاری کنند که فشارهای خارجی بر زندگی مردم تاثیر چندانی نداشته باشد.

کد خبر 1732548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha