پیشرفت پروژه راه‌آهن مبارکه به شهرکرد به ۷۰ درصد رسید

مقصودی با اشاره به فعال بودن طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد در چهارقطعه، گفت: پیشرفت اجرای طرح در بخش زیرسازی به ۷۰ درصد رسیده است.

حسینعلی مقصودی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر اول رئیس‌جمهور به استان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد مصوب شد که تاکنون سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص و جذب شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای تکمیل طرح راه‌آهن استان در هر ۲ بخش زیرسازی و ریل‌گذاری به ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و تلاش می‌شود در سفر دوم رییس‌جمهور به استان این اعتبار مورد نیاز را مصوب کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عملیات اجرا در تمامی قطعات طرح فعال است، تصریح کرد: چنانچه اعتبار بیشتری به این طرح تخصیص یابد، اجرای آن با سرعت بیشتری همراه می‌شود.
مقصودی یادآور شد: قطعه نخست طرح راه‌آهن استان از ایستگاه مبارکه اصفهان تا جاده زرین‌دشت به سفیددشت به طول ۴۱.۸۲ کیلومتر است، قطعه دوم از جاده سفیددشت تا گردنه زردی‌ها و قطعه سوم و چهارم از گردنه زردی‌ها تا شهرکرد در دست اجرا است.
 وی طول مسیر راه‌آهن استان را ۹۲ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این مسیر ۱۱ دهانه پل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۱۵ دستگاه تونل دارد.
کد خبر 1732626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha