تعامل معاونت فرهنگی شهرداری جهرم با مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی

رحمانیان گفت: در دیدار با مدیرعامل مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی، بر تعامل و همکاری در راستای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های فرهنگی در شهرستان جهرم تاکید شد.

عبدالرضا رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از فارس با اشاره به نشست خود با مدیر عامل مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی، گفت: در این نشست بر حمایت مرکز آفرینش های آستان قدس از برنامه های فرهنگی شهرداری جهرم تاکید شد.

‌معاون فرهنگی شهرداری جهرم با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی شهر جهرم گفت: در این دیدار به تقدیم بیش از هزار و ۲۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس از افتخارات شهرستان دارالمومنین جهرم اشاره شد که با توجه به آمار بالای شهدای جهرم به نسبت دیگر شهرهای استان فارس می طلبد برنامه های فاخر در این زمینه تولید شود.

 وی همچنین وجود مرقد مطهر امامزاده فضل بن موسی بن جعفر علیه السلام برادر تنی امام مهربانی ها در این شهر را ملجأ و پناهی برای مردم این دیار دانست و اظهار کرد: همچنین مدفن حضرت آیت الله سید عبدالحسین نجفی لاری از علمای مبارز که مدعی تشکیل حکومت اسلامی در جنوب کشور بوده و سالها با حکومت انگلستان به مبارزه پرداختند، به این شهر غنای معنوی بخشیده است.

رحمانیان گفت: برگزاری هفت دوره همایش فضل بن آفتاب در راستای بزرگداشت امامزاده فضل بن موسی بن جعفر علیه السلام تاکنون در جهرم از مسائلی بود که در این نشست به آن اشاره شد که با حضور هنرمندان و عاشقان این حضرت و با همکاری شهرداری برپا شده که امیدواریم در دوره جدید با همکاری مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی شاهد برگزاری هرچه باشکوه تر این همایش باشیم.

وی اظهار کرد: همچنین با توجه به نیاز کتابخانه های شهر به کتاب های فاخر هنری خواستار حمایت مرکز آفرینش های آستان قدس رضوی در خصوص تجهیز این کتابخانه ها شد.

معاون فرهنگی شهرداری جهرم بیان کرد: مدیر عامل مرکز آفرینش های آستان قدس رضوی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت موضوعات فرهنگی موجود در شهر جهرم از جمله آیت الله سید عبدالحسین نجفی لاری و شهید فرد اسدی از شهدای انقلاب از بررسی ساخت سریال تلویزیونی و یا مستندهایی در خصوص این شخصیت ها ی تاریخی و ماندگار در این مرکز خبر داد.

وی خاطرنشان کرد:مدیر عامل این مرکز همچنین قول مساعد داد که با توجه به ظرفیت های فراوان موجود در شهر جهرم من بعد همکاری های نزدیک تری را با معاونت فرهنگی شهرداری به خصوص در زمینه برپایی همایش فضل بن آفتاب و تجهیز کتابخانه ها و تولیدات فرهنگی داشته باشند تا موجبات توسعه فرهنگ علوی بیش از پیش فراهم گردد.

کد خبر 1732664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha