لزوم توجه فرماندهان بسیج به ۴ اصل اساسی/ ضعف در اطلاع رسانی

سردار مهدوی با بیان اینکه پیشرفت ها و تلاش ها حاصل حرکت های جهادی است، گفت: فرمانداران و نواحی پایگاه های بسیج برای دستیابی به موفقیت و نتیجه باید به ۴ اصل اساسی "برنامه ریزی، هدایت، نظارت و پیگیری" توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی امروز (۱۸ آبان) در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر در بیرجند اظهار داشت: این جشنواره بهانه ای است که گردهم آییم و عملکرد یکساله گذشته را بررسی کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در ادامه گفت: آیا بر اساس اهدافی که برنامه ریزی کردیم توانسته ایم حرکت کنیم یا خیر و آیا پیشرفت یا پسرفت داشته ایم؟ آیا درست حرکت کرده ایم و برای ارزیابی به نواقص و آسیب ها خواهیم رسید؟

وی با بیان اینکه پیشرفت ها و تلاش ها حاصل حرکت های جهادی است، افزود: نیروهای جهادی در عرصه های مختلف توانستند موفقیت های خوبی را به دست آورند و در کنار همه نیروهای مسلح و دستگاه های خدمتگذار توانستیم در زمینه انجام رسالت و وظیفه خود یک حرکت رو به جلو داشته باشیم.

سردار مهدوی بیان کرد: امروز به لطف خدا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب همچنان پرجوش و با برنامه، گام های محکم، استواری در عرصه های مختلف رو به جلو بر می دارد و این بیانگر یک پویایی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با روحیه جهادی در مقاومت ها و در بخش های مختلف شاهد یک حرکت پوینده هستیم، ادامه داد: شاخصه هایی که امروز در استان ارزیابی شده نشان دهنده که یک جهش خوب در همه عرصه ها است اما در عرصه اطلاع رسانی نتوانستیم بسیاری از مسائل را منعکس کنیم.

وی در ادامه گفت: در عرصه اطلاع رسانی ضعیف عمل کرده ایم و در عرصه زیرساخت های مجموعه سپاه و بسیج استان طی یکسال گذشته شاهد یک حرکت جهشی بوده ایم و این زیرساخت ها می تواند بحث آینده ما بسیار کمک کند.

سردار مهدوی با بیان اینکه برای مدیریت عرصه بسیج و استفاده از بسیج عمومی ابتدا باید زیرساخت ها در سپاه فراهم شود، افزود: تاکنون در این زمینه یک روند خوبی را پیش گرفته ایم و برای راه اندازی بسیج عمومی در یک روستای دورافتاده قدم و لازمه آن ایجاد یک پایگاه است.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: امروز تمامی پروژه های ۱۷ یا ۱۸ ساله را در دست اجرا قرار دادیم و بخشی طی هفته دفاع مقدس به بهره برداری رسید و برخی تا پایان سال جاری به اتمام خواهیم رساند.

وی با اشاره به عرصه سازندگی و محرومیت زدایی گفت: امروز شاهد هستیم که در تمامی عرصه ها از جمله مسکن محرومین و کمک به نهادهای حمایتی اقدامات خوبی انجام شده است و از ظرفیت های سپاه در کنار دولت استفاده می‌شود تا هر چه سریع تر پروژه مسکن ملی به اتمام برسد. در قرارگاه محرومیت زدایی توانستیم این حرکت جهادی را در سطح استان راه بیاندازیم.

سردار مهدوی با بیان اینکه در عرصه دفاعی حرکت های خوبی انجام گرفته است، افزود: با توجه به اینکه در حاشیه مرز قرار داریم هم به قدرت بازدارندگی و هم به قدرت آمادگی ما در برابر دشمن افزوده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی عنوان داشت: در اغتشاشات اخیر با کمک همه نیروهای امنیتی، توطئه های دشمن خنثی شد و امروز امنیت به لطف خدا بر کشور، استان و شهر ما حاکم است و این امنیت را محصول همدلی و هم افزایی نیروهای امنیتی می دانیم.

وی در خصوص لزوم توجه به برنامه ریزی در کارها گفت: اگر برنامه ریزی نداشته باشیم قطعا پیشرفت نخواهیم داشت؛ باید با برنامه حرکت کنیم و اگر هدایت درست هم نباشد موفق نخواهید شد و بر عملکردها نظارت قوی داشته باشید.

سردار مهدوی در پایان بیان کرد: بحث پیگیری بسیار مهم است که یکی از معضلات مهم کشور محسوب می شود و هر جا به نتیجه نرسیدیم به خاطر عدم پیگیری بوده است.

کد خبر 1732673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha