بی حجابی از طریق خانواده های بی توجه به دین در جامعه سرازیر می شود

آیت الله احمد شیخ بهایی با اشاره به برخی از علل گرایش به بدحجابی، گفت: بدحجابی از طریق محیط،سفرهای خارجی و خانواده‌های بی‌توجه به دین در سطح جامعه سرازیر می‌شود.

آیت الله احمد شیخ بهایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: عفاف خصلتی است که رعایت آن برای همگان در همه جنبه‌های زندگی اعم از عفت کلام، شکم، نگاه، شنیدن و گفتن تاکید شده است.

این استاد حوزه علمیه کرمان عفت را معنای حفظ پاکی و پرهیز از آلوده شدن به ناپاکی ها دانست و خاطرنشان کرد: عفت اختصاصی به مرد یا زن ندارد همان طور که اختصاصی به نگاه و پوشش ندارد اما از آنجا که کلمه عفاف با حجاب همراه شده بنابراین بیشتر از آن معنای پاکی در رعایت محرم و نامحرم و پوشش و نگاه برداشت می‌شود.

وی اظهار کرد: منشا بدحجابی در زمان ما بیشتر از ناحیه دوست بدی است که در جیب انسان‌هاست یعنی گوشی همراه و همچنین شبکه‌های ماهواره‌ای که در خانواده‌ها می باشد.

آیت الله شیخ بهایی با اشاره به برخی از علل گرایش به بدحجابی،  ادامه داد: بدحجابی از طریق محیط،سفرهای خارجی و خانواده‌های بی‌توجه به دین در سطح جامعه سرازیر می‌شود.

این استاد حوزه علمیه کرمان در تشریح راهکارهای مقابله با بدحجابی، عنوان کرد: تنها جایی که می‌توان همه افراد را با هم مشاهده کرد مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز تجمع عمومی مثل پارک‌ها و عروسی هاست و بهترین شیوه کار به نظر می‌رسد گفتگوی چهره به چهره و برخوردهای دلسوزانه و در عین حال جدی و اجرای قوانین موجود در زمینه عفاف و حجاب است.

وی خاطرنشان کرد: باید برنامه توجیهی و فرهنگی همراه با برخورد قانونی با مغرضین و برنامه ریزی صحیح برای کنترل بازار پوشاک اجرا شود.

آیت الله شیخ بهایی تاکید کرد: علاوه بر این باید سیاستگذاری ها و اجراها به شکلی باشد که با حجابی آسان و امن باشد و بدحجابی سخت و مشکل شود.

کد خبر 1732702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha