آیات قرآن به صورت دقیق مباحث را بیان می‌کند

امام جمعه میاندوآب گفت: آیات قرآن به صورت سسلسله وار و دقیق مباحث را بیان می کند و هیچ تناقضی در آن وجود ندارد اما متاسفانه در نزد بسیاری از مسلمانان این کتاب الهی مهجور واقع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام حسن زاده،امام جمعه میاندوآب، امروز در جلسه اخلاق مدرسه علمیه الزهرا (س) میاندوآب که در حسینیه این مدرسه علمیه برگزار شد، اظهار کرد: قرآن به عنوان معجزه جاویدان و ابدی نبی مکرم اسلام تنها کتابی است که شک و شبه ای در آن وجود ندارد و همه مسائل را بیان کرده است.

وی ادامه داد: آیات قرآن به صورت سسلسله وار و دقیق مباحث را بیان می کنند و هیچ تناقضی در آن وجود ندارد اما متاسفانه در نزد بسیاری از مسلمانان این کتاب الهی مهجور واقع شده است.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر این که باید همه نخبگان و دانشجویان و طلاب با قرآن آشنایی کامل داشته باشند، گفت: قرآن کتاب حیات و انسان ساز است و اگر میخواهیم راه و رسم زندگی را بیاموزیم باید به قرآن تمسک جوییم و رسیدن به آرامش در زندگی بدون تمسک به قرآن ممکن نیست و اگر با خود عهد ببندیم که روزی به چند آیه از قرآن عمل کنیم لذت و آرامش زندگی را خواهیم چشید.

وی به لزوم اهمیت طلاب به نماز اول وقت اشاره کرد و بیان داشت: از جمله سفارشات نبی مکرم اسلام خواندن نماز اول وقت و عمل بر اساس انصاف است و باید ما طلاب به این مسئله توجه کنیم که در گفتار خودمان صداقت را رعایت کنیم و بدانیم که سعادت دنیوی و اخروی انسان در گرو عمل به قرآن کریم و انس با این کتاب الهی است.

حجت الاسلام حسن زاده شناخت جایگاه اهل بیت را از دیگر لوازم طلبگی عنوان کرد و ادامه داد: اگر برای دریافت مفاهیم قرآنی و تفسیر و تدبر و حفظ قرآن در زندگی ارزش قائل شویم در پیش خداوند هم به مقام و منزلت می رسیم و در اینصورت است که رنگ زندگی الهی می شود

کد خبر 1732703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha