جشنواره فیلم سینمایی فلسطین در اردن

جشنواره فیلم سینمایی «روزهای فیلم فلسطین» به منظور همبستگی با ملت فلسطین در اردن درحال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج 365، اردن به منظور همبستگی با ملت فلسطین که شرایط سختی را به دلیل حملات رژیم صهیونیستی می گذراند، جشنواره «روزهای فیلم فلسطینی» را از روز دوشنبه(15 آبان) آغاز کرد و تا امروز پنجشنبه(18 آبان) ادامه دارد.

در این رویداد سینمایی پنج فیلم رایگان درباره فلسطین به نمایش درمی آید که به جنبه‌های مختلف زندگی اجتماعی در غزه و نحوه همزیستی‌شان با تجاوزات روزانه نیروهای اشغالگر اسرائیل می پردازند.

فیلم المطلوبون 15 به ساخته «عامر شوملی» کارگردان فلسطینی روایت 18 گاو است که مردم منطقه بیت ساحور در زمان انتفاضه اول بین سال‌های 1987 -1991 می خواهند بخرند. این خرید با هدف رسیدن به نوعی استقلال اقتصادی و تحریم کالاها و محصولات اسرائیلی است.

فیلم« 3000 شب» درباره رنج زنان اسیر در فلسطین تولید 2015 میلادی به کارگردانی «می المصری» است، فیلم «غزه مونامور» نیز به کارگردانی محمد ابوناصر و احمد ابوناصر تولید سال 2020 درباره رنج ملت فلسطین است.

در این رویداد سینمایی امروزپنجشنبه فیلم «تا اطلاع ثانوی» تولید سال 1994 به کارگردانی «رشید مشهراوی» و فیلم «دیچرادیه» تولید 2015 به کارگردانی «عرب وطرزان ناصر» به نمایش درمی آید.

کد خبر 1732728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha