رودخانه های کشور نیازمند گریدبندی است

نامی گفت: ۴ هزار و ۸۱۰ کیلومتر از رودخانه های کشور از مناطق مسکونی شهری به روستایی عبور می‌کند که نیاز است تمام رودخانه گریدبندی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، محمدحسن نامی- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، پنج شنبه (۱۸آبان) در بازدید از مناطق سیل زده غرب مازندران، اظهار کرد:  با توجه به بارش باران شدید در هفته گذشته که نزدیک به ۷۰ میلی‌متر باران بارید و به دلیل پایین بودن توان رودخانه ها در عبور دبی ورودی، متاسفانه دچار مشکلاتی شده و شاهد سیل در غرب مازندران بودیم.
وی افزود: آبخیزداری مهم است و باید تلاش شود تا سرعت آب به رودخانه‌ها و به‌ویژه مناطق شهری و روستایی کم شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: وزارت نیرو موظف است رودخانه‌های سطح کشور را در  بستر و حریم در اختیار مدیریت بحران قرار دهند.
نامی گفت:  باید اطلاع‌رسانی درست برای مردم انجام شود و در این زمینه تسهیلات کم بهره در نظر گرفته و حریم رودخانه ها آزاد شود تا مشکلات در این بخش کنار شود.
وی یادآور شد: ۱۴۴هزار و ۶۲۰ کیلومتر رودخانه در سراسر کشور وجود دارد و از این تعداد حدود ۴هزار و ۸۱۰ کیلومتر از رودخانه های کشور از مناطق مسکونی شهری به روستایی عبور می‌کند که نیاز است تمام رودخانه گریدبندی شوند که گریدبندی رودخانه‌ها از بردن گل و لای و آورده‌ها به سایر مناطق جلوگیری می‌کند و از فرسایش پایه‌های زیرپل جلوگیری شده و رودخانه سالم می ماند.

کد خبر 1732736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha