قانون اساسی بزرگترین سند مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام زاهدی پور گفت: تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توسط مجلس خبرگان در سال 1358، بزرگترین سند مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام زاهدی پور، امام جمعه خرمدره در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: فلسطینی ماندن عملیات طوفان الاقصی و شکست رژیم صهیونیستی در ایرانی جلوه دادن آن، خیزش جهانی حمایت از مظلومان فلسطینی را به دنبال داشت.


وی ادامه داد: قطعاً اگر دشمن می‌توانست جبهه مقابل خود را گسترده‌تر و شامل ایران، لبنان و ... جلوه دهد، این خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی صورت نمی‌گرفت. 


به گفته وی، یکی از مهم‌ترین حمایت‌های معنوی مردم ایران با تدبیر رهبر عظیم الشأن و فرزانه انقلاب، تلقی صد در صد فلسطینی از طوفان الاقصی بود. این فرایند، سهل اندیشی کسانی را نشان داد که منتظر اعلام جنگ ایران یا حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی بودند.


امام جمعه خرمدره خاطرنشان کرد: سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در فلسطینی دانستن طوفان الاقصی و مبهم گذاشتن عمدی راهبردها و تاکتیک‌ها، نمودی از مدیریت راهبردی مقاومت بود که حتی برخی دل‌سوزان نیز متوجه آن نشده و تلقی‌های غلطی مانند بی‌طرفی حزب الله از جمله این سهل‌اندیشی‌ها بود. 


وی افزود: بیش از یک ماه مقاومت فلسطینی در برابر ظلم و جنایت‌ صهیونیست‌ها و عدم اعلام صریح نقشه و استراتژی در برابر آن‌ها ضمن آن که قدرت‌ بازدارندگی صهیونیست‌ها را به چالش کشیده، آن‌ها را در حیرت و سردرگمی فرسایشی قرار داده است.

 
به گفته حجت الاسلام زاهدی پور، کلیپ‌های منتشر شده از درگیری بین رزمندگان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست، نمودی از هوشمندی در مدیریت میدان است.  


وی به روز کتاب، کتابخوانی اشاره کرد و گفت: قرآن بهترین هدیه الهی و معیار و الگوی نویسندگان و محققان است که چه کتاب‌هایی را بنویسند و چه کتاب‌هایی را بخوانند. 


امام جمعه خرمدره تصریح کرد: علم اصلی‌ترین عامل قدرت و سلطه است و کتاب‌ محمل علم است. استفاده رهزنان و دشمنان از کتاب، نشان از اهمیت کتاب‌شناسی و دقت مسئولان مربوطه در این زمینه است. تأیید بی‌قید و شرط همه کتاب‌ها و مفید دانستن هر کتاب، آسیب‌های جدی معرفتی، فرهنگی و اجتماعی به دنبال داشته است.


حجت الاسلام زاهدی پور افزود: سرمنشأ همه فرهنگ‌ها باید کتاب باشد، و شرط تحقق آن این است که کتابخوانی در خانواده و جامعه به فرهنگ تبدیل شود؛ شرط فرهنگ شدن کتابخونی، کتابخوانی جمعی در خانواده و جامعه است. 

 
وی تصریح کرد: تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توسط مجلس خبرگان (۱۳۵۸ش)، بزرگترین سند مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی است.

کد خبر 1732764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha