دچار بحرانِ اجتماعیِ برخورد با سوداگران زیست عفیفانه شده ایم

برای دومین هفته بانوان مطالبه گر حوزه عفاف و حجابِ استانِ گیلان با کفن به نماز جمعه شهر رشت آمدند و شعارهایی را خطاب به وضع حجاب و بی توجهی مسئولان استان سر دادند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، بانوان مطالبه گر حوزه عفاف و حجابِ استانِ گیلان امروز (جمعه، ۱۹ آبان) برای دومین هفته با کفن به نماز جمعه شهر رشت آمدند و شعارهایی را خطاب به وضع حجاب و بی توجهی مسئولان استان سر دادند.  

در این تجمع بانوان مطالبه گر با شعارهای «از مطالبه گری کوتاه نمی آیم، مسئولان در رصد هستند»، «مسئولین محترم گیلان وضع عفاف حجاب استان به نقطه بحرانی رسیده چاره ای بیندیشید»، «کفن پوش آمده ایم تا حیا زنده بماند» و... خواستار پاسخگویی مسئولان شدند. 

بانویی که با کودک خردسالش در جمع کفن پوشان ایستاده با اشاره به اینکه درد ما این است که شاهد کم‌ کاری‌ های نهادها و بعضا سلیقه ای عمل کردن متولیان فرهنگی هستیم به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این کم کاری ها موجبِ تأخیر در اجرای قانونِ مسلمِ شرعی و مدنی شده و پس از گذشتن چندین ماه از مطالباتِ پی در پیِ مردمِ متدین و انقلابی؛ هنوز عزمِ راسخ و اقداماتِ مناسب  برای جلوگیری از گسترشِ این معضلِ خانمان‌ سوز و عادی سازی آن صورت نگرفته است.  

بانویی دیگر با بیان اینکه چرا باید استان گیلان محلِ جولانِ هنجار شکنان و حیات خلوتِ مدلینگ های کشفِ حجابِ ضد فرهنگِ بی هویت و اَصالت باشد!؟ اضافه کرد: ادعای اینکه هنگارشکنان درصد کمی از  جمعیت جامعه را پوشش میدهند پس چرا با وجود قوانین موجود فعلی، امکان کنترل این تعداد انگشت شمار وجود ندارد و هنکارشکنان  آزادانه فضای جامعه را به نفع خود تغییر داده آمد که قابل قبول و تحمل مردم نیست 

وی گفت: با چنین کم کاری ها باید شاهد افزایش روز افزون این درصد باشیم؟ وضعیتِ امروز چه فرقی با اجرای قانون کاپیتولاسیون آمریکایی دارد؟

جوانی محجبه با دست داشتن پلاکاردی خطاب به مسئولان بیان کرد: آیا این کم توجهی به وضعیت حجاب در گیلان غیر از واگذاریِ مسئولیتِ تعریف شده هر یک از دستگاه های سه قوه به یکدیگر است؟  

وی با اشاره به اینکه از ماه ها قبل مطالبات خود را مطرح و اعلام کردیم که هر گونه وادادگی و سهل انگاری نسبت به این هجمه فرهنگی از سوی مسئولان؛ آن هم در این خطه اسطوره خیز و شهید پرور؛ خیانتی نا بخشودنی است، ادامه داد: به مسئولان و متولیان حوزه عفاف و حجاب استان تاکید می کنیم، همانطور که ما مجدانه پای حفظ و اجرای قوانین الهی ایستاده ایم شما نیز باید برای اجرای قانونِ الهی و اجتماعی با صلابت و شجاعت، همراه با حکمت و درایت اقدام نمایید و از هیچ اقدام مثبتی فروگذار نباشید.

خانمی میانسال که خود را سرد و گرم چشیده روزگار توصیف می کند و مادر دو دختر جوان است می گوید: ما بانوان انقلابی به عنوان حافظانِ اصلیِ حریمِ الهی به تأسی از سوده های همدانی آمده ایم تا به نماینده محترم ولی فقیه استان اعلام کنیم ما پشتوانه ولایت فقیه و شما به عنوان نماینده ایشان در اجرای احکامِ الهی خاصه مسأله عفاف و حجاب هستیم.  

کم کم وقت اذان رسیده و سکوت و پچ پچ  در جمع مطالبه گران خود را نشان می دهد، یکی از مطالبه گران با بیان اینکه امروز( ۱۹ آبان) که برای پیگیری مطالبات هفته گذشته(۱۲ آبان) در نماز جمعه حضور بعمل آورده ایم گفت: از سوی مسئولین برگزاری نماز جمعه رشت به امت حزب‌الله از جانب دفتر نماینده ولی فقیه_ آیت الله فلاحتی اعلام کردند که برای هفته آینده حتما با بانوان مطالبه گر ملاقات حضوری خواهند داشت و رسماً از برگزاری زنجیره جلوگیری کردند.

بانویی تسبیح به دست گوشه ای ایستاده و با نگاه به فریادهایی که گویی باز هم محکوم به سکوت هستند اظهار کرد: نباید به بهانه مشخص نشدنِ وضعِ  قانونِ جدیدِ عفاف و حجاب؛ قوانینِ فعلی را نادیده گرفت که متأسفانه با بی عملیِ تعمدیِ مسئولانِ گریزان از مسئولیت؛ دچار بحرانِ اجتماعیِ برخورد با سوداگران زیست عفیفانه شده ایم.  

وی تصریح کرد: کارِ فرهنگ‌ سازی و گفتمان‌ سازی؛ دو بالِ پیاده‌ سازیِ حجاب در جامعه اسلامی است و نباید به بهانه کار فرهنگی از اجرای قانونِ حجاب و مقابله با هنجارشکنان دست برداشت و با اهتمام به اجرای قانونِ حجاب از فعالیت‌های تبیینی، فرهنگی، اقناعی و گفتمان‌ سازی غافل شد.

دچار بحرانِ اجتماعیِ برخورد با سوداگران زیست عفیفانه شده ایم

دچار بحرانِ اجتماعیِ برخورد با سوداگران زیست عفیفانه شده ایم

دچار بحرانِ اجتماعیِ برخورد با سوداگران زیست عفیفانه شده ایم

دچار بحرانِ اجتماعیِ برخورد با سوداگران زیست عفیفانه شده ایم

کد خبر 1732776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha