رونمایی از هفت کتاب کودک در حوزه دفاع مقدس در رشت

مجموعه هفت جلدی «برادر دوست داشتنی من» کتابی مناسب برای گروه سنی ب، برداشتی آزاد از کتاب «نگاهم در جاده جا ماند» خاطرات زندگی روحانی شهید «طاهر رمضان نیا» در رشت رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری، شبستان از گیلان، نوشین کریمی

امروزه فناوری یکی از مهمترین افزارهای سرگرمی برای بزرگ‌سالان و کودکان است که  در کنار برنامه‌های تلویزیونی و اپلیکیشن‌های کودکانه می تواند منبع خوبی برای یادگیری باشند، اما حقیقت غیر قابل انکار این است که «کتاب» ها همیشه انتخاب بهتری هستند چرا که کودکان هنگام مطالعه‌ با موضوع‌ها، فرهنگ‌ها و ایده‌های بسیار گوناگونی آشنا می‌شوند و درباره‌ موضوع‌هایی که به آن‌ها علاقه دارند، بیش‌تر کاوش می‌کنند.

با توجه به اینکه خواندن همیشه تفکر انتقادی را تحریک می‌کند، بچه‌ها را وادار می‌کند تا میان کتاب و زندگی واقعی ارتباط برقرار کرده و نظرات خود را درباره‌ داستان شکل دهند.

داستان کودکانه باید به‌صورت غیرمستقیم به کودک آموزش دهد و کودکان برای رشد نیاز دارند کتاب‌ها و داستان‌های زیاد برای آن‌ها خوانده شود و آن‌ها به این موضوع نیاز دارند که در کتاب‌هایی که برای آن‌ها خوانده می شود انعکاسی از خودشان و مردم‌ اطرافشان را ببینند.  

کتاب‌های خوبی که دارای محتوای آموزشی همچون نکات اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و... هستند به‌طور غیرمستقیم چیزی را به کودک یاد می دهند تا در زندگی استفاده کنند  و در این بین تصویر مناسب برای کتاب‌های کودک بسیار حائز اهمیت است. زمانی که کودک کتابی را مطالعه می‌کند از شخصیت‌های داستانی آن، در ذهن خود تصویر می سازد و کتاب‌های کودکانه ای که دارای تصویر هستند بیشتر افراد را جذب می‌کنند و اگر کتاب خوبی باشد تا چند سال بعد هم کودک از تصویر آن قهرمان و تصاویری که در کتاب بود یاد خواهد کرد.  

با توجه به اینکه وقایع دوران دفاع مقدس بخشی از تاریخ کشورمان را تشکیل می‌دهند آشنایی و مطالعه با کتاب هایی در این حوزه می تواند سهم قابل توجهی از نیازهای کودکان که آینده سازان این سرزمین هستند را پاسخ دهد.  

مجموعه هفت جلدی «برادر دوست داشتنی من» کتابی مناسب برای گروه سنی ب است که برداشتی آزاد از کتاب «نگاهم در جاده جا ماند» است که روز گذشته در رشت رونمایی شد.

رونمایی از هفت کتاب کودک در حوزه دفاع مقدس در رشت


 این کتاب کودک که از میان خاطرات زندگی روحانی شهید «طاهر رمضان نیا» و به سفارش مدیریت نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گیلان استخراج شده، توسط انتشارات صریر وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ و انتشار رسیده است.

رونمایی از هفت کتاب کودک در حوزه دفاع مقدس در رشت

نویسنده این مجموعه «مریم میرزایی» و تصویرگر آن «راضیه فلاحیان» است که تلاش کرده اند خروجی کار را برای کودکان زیبا،  شیرین و بیادماندنی بسازند.  

موضوعات این دوره هفت جلدی شامل «معرفی زیبایی‌های پوشش اسلامی به دختران»، «تشویق کودکان به کتاب و کتابخوانی»، «ایجاد حس مشارکت و همیاری بین خواهر و برادر در انجام کارها»، «حضور موثر کودکان در مسجد»، «تشویق کودکان برای کمک به پدر و مادر در کارهای خانه»، «نقش سازنده فرزند بزرگ خانواده در ایجاد همدلی بین برادران و خواهران» و... است.

با نگاه به عناوین این هفت جلد که به ترتیب:
مثل فرشته‌ها شدی، هیئت، کتابخانه کوچک ما، خیاط مهربانم، آب و چراغ، کوچولوی بازیگوش، داداش طاهر کجایی؟ است می توان جذابیت را در انتخاب و ایجاد حس کنجکاوی کودکان برای مطالعه آنان مشاهده کرد.  

این دوره نفیس در قطع خشتی، مصور تمام رنگی و در تیراژ ۱۰۰۰ جلد به چاپ افست رسیده است.  

رونمایی از هفت کتاب کودک در حوزه دفاع مقدس در رشت

حجت الاسلام میثم زحمتکش_ مدیریت نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت بنیاد حفظ آثار گیلان در حاشیه رو نمایی از این مجموعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: ایده و پیشنهاد اصلی تهیه و تولید این کتاب ها از سوی حسن حبیبی_ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان بوده است.  

وی با اشاره به اینکه این اثر ارزشمند با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس بایرامی_ رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، علیرضا ملائی‌ توانی_ عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، معصومه رامهرمزی _ امدادگر دوران دفاع مقدس، نویسنده و منتقد کتاب، مرضیه نظرلو_ نویسنده و منتقد کتاب و شماری از نویسندگان جوان گیلانی رونمایی شد افزود: از تمامی خانواده‌های ایرانی دعوت می کنیم با هدیه این کتاب به کودکان خود، نظرات و پشنهادات فرزندان دلبندشان را با ما در میان بگذارند و یاریگر ما در تهیه و تولید آثاری بهتر برای آینده سازان میهن عزیزمان باشند.  

حجت الاسلام زحمتکش تصریح کرد: خانواده‌های عزیز برای تهیه این کتاب می‌توانند در ساعات اداری به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان واقع در رشت، کیلومتر ۵ جاده رشت_ قزوین، ۳۰۰ متر بعد از حوزه علمیه امیرالمومنین علیه السلام، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گیلان مراجعه و یا با شماره ۰۹۱۱۲۴۶۹۹۲۳ تماس حاصل فرمایند.

رونمایی از هفت کتاب کودک در حوزه دفاع مقدس در رشت

رونمایی از هفت کتاب کودک در حوزه دفاع مقدس در رشت

رونمایی از هفت کتاب کودک در حوزه دفاع مقدس در رشت

رونمایی از هفت کتاب کودک در حوزه دفاع مقدس در رشت

رونمایی از هفت کتاب کودک در حوزه دفاع مقدس در رشت

رونمایی از هفت کتاب کودک در حوزه دفاع مقدس در رشت

کد خبر 1732784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha