کشتار مردم مظلوم غزه جنایت علیه بشریت است

آیت الله دژکام گفت: اقدامات تأسف بار صهیونیست ها و رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم غزه، زنها، بچه‌ها، مردها، پیرمردها و پیرزنهای بی دفاع مسلما جنایت علیه بشریت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نمازجمعه شیراز با اشاره به اینکه امروز در رأس مسائل جهان اسلام و حتی جهان پیرامون امت اسلامی مسئله فلسطین است، گفت: اقدامات تأسف بار صهیونیست ها و رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم غزه، زنها، بچه‌ها، مردها، پیرمردها و پیرزنهای بی دفاع مسلما جنایت علیه بشریت است و ما این جنایت‌های هولناک را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: مقاومت فلسطین و به صورت خاص حماس که الان درگیر این جنگ است در طول چند هفته گذشته قدرت و اقتدار خودش را در عین مظلومیت به همه جهان نشان داده است.

آیت الله دژکام اظهار کرد: مقاومت بیش از ۱۳۰ تانک رژیم صهیونیستی را منهدم کرده و جرأت نمی‌کنند تعداد کشته‌های خود را بگویند چون بیشتر بی آبرویی باعث ترس سربازان بزدلشان می‌شود و این قدرتمندی مقاومت است.

وی همچنین به روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در هفته آینده اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست‌هایی که رهبر معظم بر آن تاکید دارند این است که کتابخوانی ترویج شود.

آیت الله دژکام کتابخوانی را مایه برکت دانست و اظهار داشت: علم و دانش و فرهنگ در کتاب دست به دست می شود و دیگران یاد می گیرند.

وی ادامه داد: از جمله در سفر ریاست جمهوری به شیراز کتابخانه مرکزی شیراز به عنوان یکی از مصوبات سفر شکل گرفت، کتابخانه‌ای با خدماتی که امروزه ارائه می شود چون تا می گوییم کتابخانه یک نگاه سنتی به کتابخانه وجود دارد؛ خیر، یک کتابخانه‌ای در شأن شیراز و قله فرهنگی کشور باشد با خدماتی که در جهات مختلف برای همه جهان اسلام ارائه بدهد و الحمدالله در سفر ریاست جمهوری مصوب شده و امیدواریم با همکاری و همیاری همه مسئولین به نتیجه برسد.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به روز بزرگداشت عالم بزرگ، گرانقدر و دانشمند آیت الله علامه سید محمدحسین طباطبایی، گفت: یکی از شاگردان ایشان آیت الله مطهری بوده و حلقه شاگردان علامه طباطبایی امروز مرجع تقلید دارد و در حلقه شاگردانش چهره‌های بزرگ و تاثیرگذار در انقلاب اسلامی مثل شهید بهشتی وجود دارد.

به گفته وی، در سالهایی که اوج حمله فکری جهان غرب بود و دو تفکر مارکسیستی یا لیبرالیستی وجود داشت که همه چیز را می خواستند بهم بزنند و باورشان این بود که کاری کنند که دیگر نه از اسلام نشانی بماند و نه از اسلامیت و ایران و اسلام را می‌خواستند به باد بدهند و آن روزها فشاری فکری عجیب بود، بعد علامه طباطبایی آمد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر امروز شما موشک هایپرسونیک می‌سازید و می گویید 2 هزار کیلومتر آن طرف تر به قلب دشمن می زنیم؛ آن روز این سید سلاحی ساخت که بی‌اعتبار کرد تفکر مارکسیست را و تفکر فلاسفه ملحد غربی را بی اعتبار کرد و همه را کنار زد و عظمت اسلام را به وضوح به همه بشریت فهماند.

کد خبر 1732799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha