بسیج، رمز نهفته در ماجرای فلسطین است

جعفری با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم تا سرمایه ایمانی حفظ و گسترش یابد گفت: بسیج بر اساس اعتقاد و فرهنگ تشیع و نظام ولایی شکل گرفته و رمز نهفته در ماجرای فلسطین نیز بسیج است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری _ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم عصر امروز(جمعه، ۱۹ آبان) در نشست روشنگری جهانی «پسا اسرائیل» که به مناسبت یادبود سردار سرتیپ پاسدار دکتر محمدرضا بلوکی مقدم (یادگار دفاع مقدس و از فرماندهان بهداری نیروی زمینی سپاه) در مسجد جامع آستانه اشرفیه برگزار شد با بیان اینکه شرایط حاکم در منطقه از بعد نظامی و دفاعی نشان‌دهنده این است که حادثه تاریخی که چشم انتظار آن هستیم، نزدیک است گفت: این انقلاب اسلامی بود که به برکت خون شهیدان و مجاهدت در راه دفاع از انقلاب اسلامی به ملت های بزرگ منطقه درس ایستادگی و مقاومت داده است.  

وی با اشاره به حوادث اخیر در غزه و فلسطین و الگو گیری مردمان آن از ایستادگی ملت ایران تصریح کرد: ایران اسلامی با پشت سر گذاشتن حوادث مختلف با مردمی مجاهد و ایستادگی در تمامی عرصه ها پیروز شده است.  

جعفری با بیان اینکه دشمن در فکر حاکمیت در منطقه سوریه و عراق بود که با ساماندهی نیروی بسیج موفقیت از آن سوریه شد اظهار کرد: موفقیت مردم سوریه در جنگ با داعش ثمره تجربه عظیم دوران دفاع مقدس ایران و ساماندهی نیروی بسیج بود.  

وی در ادامه رمز نهفته در ماجرای فلسطین را بسیج دانست و اضافه کرد: بسیج بر اساس اعتقاد و فرهنگ تشیع و نظام ولایی شکل گرفته است.

جعفری همچنین ایران را تنها ملتی دانست که دوستدار واقعی شیعیان است و افزود: ایران کمک اساسی را با رهبری حاج قاسم برای نجات مردم عراق انجام داد.

وی گفت: ۲ دستاورد مهم این حادثه شکل گیری نیروهای مردمی بسیج در عراق که به صورت آموزش دیده، مجرب، سازماندهی شده  بودند و دیگری، یکی شدن دل های مردم عراق با مردم ایران و جمهوری اسلامی بود.  

جعفری با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم تا سرمایه ایمانی حفظ و گسترش یابد گفت: می بایست هر مانع و مشکلی که این سرمایه را تضعیف می‌کند با مجاهدت جامعه حل شود.  

وی با اشاره به آیه ۱۵ حجرات، ایمان را موتور اصلی جمهوری اسلامی عنوان کرد که دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ادامه داد: کسانی که ویژگی این آیه را ندارند مومن واقعی نیستند، چرا که مومنان واقعی کسانی هستند که به خدا و رسول خدا ایمان دارند.

جعفری تصریح کرد: انقلاب اسلامی همان مسیر پیامبر و ائمه اطهار است که در راس آن ولی فقیه قرار گرفته است.  

جعفری در ادامه با اشاره به ویژگی های  سردار سرتیپ دوم پاسداربلوکی مقدم که با مجاهدت و تلاش فی سبیل الله در عرصه‌های مختلف و مناطق محروم برای برقراری امنیت تلاش فراوان داشت گفت: اجر کسانی که در راه خدا و خدمت به مردم تلاش می کنند شهادت است.

بسیج، رمز نهفته در ماجرای فلسطین است

کد خبر 1732825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha