۵۰ هزار معلم در کشور جذب آموزش و پرورش شدند

وزیر آموزش و پرورش گفت: در نیمه نخست امسال ۵۰ هزار معلم جذب این سازمان در کشور شده اند که قرار است هزار معلم مدارس استثنایی و تعدادی معلم پرورشی نیز به زودی جذب شوند.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در مورد جذب معلم با کسی تعارف نداریم باید معلم خوب جذب شود زیرا که گوهر هر کشوری کودکانند که آینده سازان مملکت هستند.

وی با اشاره به آزمون استخدامی این سازمان در نیمه نخست امسال خاطرنشان کرد: در این آزمون ۵۳۶ هزار نفر در مقطع ابتدایی شرکت کردند که با عدم قبولی، آنان بسیار معترض شدند که در بررسی تراز وظیفه اصلی ما است.

مراد صحرایی با بیان اینکه برای حل مشکلات باید اولویت بندی کنیم، عنوان کرد: امسال در آزمون آموزش و پرورش، چهار هزار نیروی خرید خدمات، دو هزار نهضت و پنج هزار نفر از مدارس غیرانتفاعی قبول و پذیرفته شدند و برای جذب نیرو، مسیری به غیر از آزمون خیانت به کشور است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال پرداخت پاداش فرهنگیان که از سال ۱۴۰۰ پرداخت نشده است، بیان کرد: اکنون پاداش پایان خدمت ها شروع شده است، اجرای طرح رتبه بندی پس از یک دهه مهم ترین اقدام دولت است، سالی ۲۰ درصد به بودجه کشور اضافه می شود، ۴۳ هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه بندی هزینه شده است.

مراد صحرایی اضافه کرد: طی مدت دو سال اخیر ۲۷ هزار کلاس درس با سه میلیون مترمربع به فضای آموزشی کشور اضافه شده و به طور میانگین روزی هشت مدرسه در کشور ساخته شده است.

وی در خصوص اردوگاه های دانش آموزی تصریح کرد: ۳۶۰ اردوگاه با ۷۲ میلیون مترمربع در کشور داریم که فقط ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به وجود ۵۲۱ دانش‌سرا افزود: احیای تعلیم و تربیت باید به شیوه جدید صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش روز گذشته برای افتتاح چند طرح آموزشی و ورزشی به خراسان شمالی سفر کرد.

کد خبر 1732838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha