نتایج تایید صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در هیئت‌های اجرایی استان کرمان اعلام شد

سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمان نتایج تایید صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در هیئت‌های اجرایی را اعلام و از آغاز بررسی صلاحیت‌ها در هیئت نظارت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رحمان جلالی، ظهر شنبه(۲۰ آبان) در نشست خبری در خصوص نتایج احراز صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی؛ گفت: پس از اخذ استعلام از مراجع پنج‌گانه و جلسات تخصصی  از میان ۶۴۵ داوطلب ۴۸۲ نفر تایید، ۱۲۸ نفر عدم تایید و ۲۸ نفر عدم احراز شدند که علت آن عدم سابقه اجرایی آنان بود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان این نتیجه را مربوط به تایید داوطلبان در هیئت‌های اجرایی دانست و افزود: بررسی صلاحیت‌ داوطلبان در هیئت‌های نظارت طی ۵۰ روز بررسی و نتیجه نهایی در ۱۴ دی اعلام می‌شود.

وی سپس با بیان اینکه بیشترین داوطلبان ثبت نامی از حوزه انتخابیه کرمان و راور با ۱۸۷ نفر داوطلب است که ۱۵۶ نفر یعنی ۸۳ درصد تایید نهایی شدند؛ اظهار کرد: از مجموع ۶۴۵ نفر داوطلبان هفت نفر انصراف داده‌اند.

جلالی گفت: داوطلبان عدم تایید و یا عدم احراز صلاحیت از ۲۱ آبان به مدت دو روز فرصت ارائه درخواست کتبی برای اخذ دلیل به هیئت های اجرایی دارند و هیئت‌های اجرایی نیز در مدت چهار روز تا جمعه این هفته باید پاسخ داوطلبین را اعلام کنند.

وی هرگونه گمانه‌زنی در خصوص شایعاتی مبنی بر تایید و یا عدم تایید چهره ها را دارای پیگرد قانونی دانست و افزود: کسانی که افکار عمومی را جریحه دار می‌کنند دستگاه قضا و ستاد انتخابات طبق قانون با آنان برخورد می‌کند لذا هیچکس حق گمانی زنی ناظر به داوطلبان ندارد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در خطاب به مردم هم تاکید کرد: به شایعات توجه نکنند و اخبار را از مبادی رسمی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان ۱۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد؛ اظهار کرد: همه نمایندگان فعلی که برای دور جدید مجلس داوطلب هستند، در هیئت‌های اجرایی تایید شدند.

جلالی در خصوص ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری هم با این توضیح که مهلت ثبت‌نام تا پایان امروز است؛ تعداد داوطلبان را تا ساعت انتشار این خبر ۱۲ نفر اعلام کرد.

کد خبر 1732934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha