ضرورت ترویج و نهادینه‌سازی باور و رفتار قرآنی در میان جامعه دانشگاهی

غلامی گفت:یکی از اهداف برگزاری هفته قرآن و عترت در دانشگاه ها و مراکز عالی ترویج و نهادینه‌سازی باور و رفتار قرآنی در میان جامعه دانشگاهی است.

محمدرضا غلامی در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به آغاز هفته قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، گفت:این رویداد قرآنی از ۱۸ تا ۲۴ آبان‌ماه جاری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کرمانشاه همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود  و علت نامیدن روز یا هفته‌ای به نام قرآن در دانشگاه‌ها به منظور جلب توجه بیشتر و ویژه‌ای از سوی جامعه دانشگاهی و دانشگاهیان به موضوع قرآن است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود:توجه به موضوع قرآن و عترت در شرایط حساس کنونی ضروری است، چرا که قرآن چراغ راه  و کتاب زندگی است. و برنامه های قرآنی نباید محدود به هفته قرآن و عترت باشد بلکه باید بصورت مستمر و در همه واحدهای دانشگاه برگزار شود و هدف از  برگزاری اینگونه برنامه ها را تأثیرپذیری نسل جوان دانشجو دانست  .

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم فرصت‌ هایی مانند هفته قرآن و عترت باعث شود تا فرهنگ، تعالیم و مفاهیم قرآن در دانشگاه ها رونق یابد.

غلامی تصریح کرد: ترویج و نهادینه‌سازی باور و رفتار قرآنی در میان جامعه دانشگاهی کشور، شناسایی و جذب استعدادهای قرآنی، پرورش و شکوفا کردن آن‌ها، مشارکت استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها در فعالیت‌های قرآنی و ایجاد نشاط و امیدآفرینی قرآنی در فضای کلاسی، خوابگاهی و اداری دانشگاه‌ها، از جمله اهداف برگزاری ویژه برنامه‌های این هفته در دانشگاه‌ها است.

 معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد:  تشکیل جلسه کمیته تخصصی شورای فرهنگی با محوریت هفته قرآن و عترت،  فضا سازی نصب بنر، پوستر، ایجاد گفتمان هر کلاس یک پایگاه قرآن و آغاز کلاس‌های درس با آیات قرآن کریم،  برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و یا خیمه‌های قرآنی در مکان‌های مناسب دانشگاه،  برپایی نمایشگاه معرفی دستاوردهای قرآنی دانشگاه و عرضه محصولات فرهنگی با محوریت سبک زندگی قرآنی
، اجرای طرح پژوهشی با موضوع قرآن و سلامت روان،  برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی مفاهیم قرآن در قالب اندیشه قرآنی ۱۵ مسابقه، برگزاری طرح ملی حفظ قرآن دانشگاهیان،  تهیه کلیپ و اینفوگرافیک از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص قرآن، برگزاری کرسی تلاوت در مسجد بزرگ دانشگاه امام صادق(ع) دانشگاه با حضور اساتید و دانشجویان و کارمندان، تبیین شاخص ها و ویژگی های دانشگاه تمدن ساز در مجامع استادی و دانشجویی از شاخص ترین برنامه‌های اجرایی مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ است.

وی گفت:این جشنواره جزء اصلی‌ترین برنامه‌های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت است که تاکنون چندین دوره از آن برگزار و مورد استقبال قرار گرفته است لذا هر رچه قدر بتوانیم در توسعه‌ی فرهنگ قرآنی در جامعه عمل‌کرد مناسبی داشته باشیم، به‌یقین فرهنگ قرآنی در زندگی ما نمایان می‌شود و می‌توانیم به اهداف عالی قرآنی برسیم.  

کد خبر 1732966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha