راهکارهای جبران کمبود معلم در خراسان جنوبی پیگیری می‌شود

قناعت گفت: از هم اکنون افزایش سهمیه خرید خدمات آموزشی و سهمیه استخدامی ماده ۲۸ برای جبران کمبود معلم استان خراسان جنوبی در سال تحصیلی آینده پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز ظهر (۲۰ آبان) در ششمین شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی خراسان جنوبی در مقایسه با میانگین کشوری یک مترمربع بیشتر است اما متاسفانه در بیرجند این سرانه یک مترمربع کمتر می‌باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید نگاه ما نسبت به آموزش و پرورش مساعدتی و کمکی باشد تا کمبود فضای آموزشی را با تصمیمات خوب شورای آموزش و پرورش استان جبران کنیم.

قناعت در ادامه با اشاره به کمبود معلم در استان تأکید کرد: از هم اکنون راهکارهایی مانند افزایش سهمیه خرید خدمات آموزشی و سهمیه استخدامی ماده ۲۸ برای جبران کمبود معلم استان خراسان جنوبی در سال تحصیلی آینده از طریق وزارت آموزش و پرورش پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: باید بسته جامع از میزان نیاز استان به پذیرش دانشجو معلم در دوره‌های مختلف آماده شود و به تهران جهت پیگیری انعکاس دهیم.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص معافیت خیرین مدرسه‌ساز از پرداخت هزینه‌ پروانه ساختمانی، عنوان کرد: هیچ پروژه‌ای آموزشی نباید به خاطر هزینه‌های پروانه ساختمانی تعطیل شود.

قناعت افزود: در همین راستا جلسه‌ای با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، مسئولان حقوقی آموزش و پرورش و شهرداری جهت بررسی حقوقی و فنی و تصمیم‌گیری برای معافیت خیرین مدرسه‌ساز از پرداخت هزینه‌ پروانه ساختمانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1732973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha