معلمان در کنار تدریس، استکبار ستیزی و دشمن شناسی را در دستور کار قرار دهند

امام جمعه یاسوج گفت: معلمان در کنار تدریس دانش آموزان این مرز و بوم، بصیرت و آگاهی لازم را در زمینه مسائل معنوی، عزت ملی، استکبار ستیزی و دشمن شناسی را در دستور کار برای دانش آموزان قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز در جمع معلمان دبیرستان دخترانه عفاف روستای گوشه امامزاده قاسم(ع) شهرستان بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های فرهنگیان، اظهار کرد: سرمایه‌های ما همین سرمایه‌های انسانی هستند که سرمایه‌های مادی را به وجود می‌آورند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: اگر فرهنگ پرافتخار ما در دیگر عرصه‌ها پیشرفت‌های بسیاری دارد، همه به برکت سرمایه‌های انسانی جامعه است.

وی ادامه داد: در دنیا نیز همین گونه است که اگر پیشرفت، اختراع و اکتشافی اتفاق می‌افتد و آبادانی در زمین شکل می‌گیرد، به برکت انسان‌ها است و خداوند نیز عالم را برای انسان و در اختیار او خلق کرد.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه انسان باید معرفت داشته باشد، خدا را بشناسد و پایبند به معارف الهی و احکام اسلامی باشد، افزود: اگر یک انسان هدایت شود و در مسیر اصولی قرار گیرد، کار ارزشمندی صورت گرفته است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد کار و فعالیت معلمان را در این راستا بسیار بزرگ و ارزشمند دانست و بیان کرد: اینها (معلمان) هستند که انسان‌های شایسته را برای جامعه آموزش می‌دهند و تربیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این تعلیم و تعلم در کشور وجود نداشته باشد، قدرت فرهنگی، نظامی، اقتصادی و سیاسی به وجود نخواهد آمد.

آیت الله حسینی گفت: کشور ما یک کشور ساده و عادی نیست، بلکه یک کشور آرمانی بوده که امروز همه مردم دنیا به کشورمان نگاه عادی ندارند، بلکه نگاه آرمانی، بلند و عمیق به آن وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: انتظار از مردم، معلمان و دانش آموزان این کشور نیز متفاوت تر با سایر ملت‌ها است.

وی افزود: امروز ایران اسلامی سردمدار فرهنگ، معنویت، عدالت، مبارزه با ظلم، استبداد و استثمار است و کسانی که در جوامع بین‌المللی می‌توانند درست حرف بزنند و حرف جدیدی برای دنیا داشته باشند، نظام جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله حسینی اظهار کرد: به برکت قرآن، اسلام، ولایت فقیه و اهل بیت علیهم السلام ما حرف نو و عمیق داریم و ما آینده را از آن نظام جمهوری اسلامی می‌دانیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این راستا ما باید جامعه‌ای را تربیت کنیم که آینده‌ای که قرار است اتفاق بیفتد، با دستان پرقدرت ملت بزرگ ایران اتفاق بیفتد و راه آن تربیت جوان متعهد و در شأن و شایستگی انقلاب، اسلام و این سرزمین است.

وی توجه به مسئله علم و دانش برای فرزندان این مرز و بوم را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: نگاهی که مقام معظم رهبری نسبت به پیشرفت علم دارند می‌فرمایند «ما باید نقطه‌ای از رشد و شکوفایی از نظر علمی برسیم که اگر دیگران بخواهند علم بیاموزند، باید حتماً زبان فارسی را یاد بگیرند» که این نشانه نگاه بلند و عمیق مقام معظم رهبری به مسئله علمی در کشور است.

آیت الله حسینی ادامه داد: اگر کشورهای منطقه که امروز در برابر جنایت‌های اسرائیل در غزه سکوت اختیار کرده‌اند در این مدت بیش از ۴۰ ساله انقلاب و نظام تحریم می‌شدند، بعد از ۶ ماه همه آنها زانو می‌زدند ولی نظام جمهوری اسلامی هر روز با قدرت بیشتر به راه خود ادامه می‌دهد و این نشانه ظرفیتی بوده که در کشور ایجاد شده است.

امام جمعه یاسوج افزود: دشمنان در مقطعی تلاش می‌کردند تا انقلاب و نظام را ساقط کنند ولی امروز در سراسر دنیا، نظام جمهوری اسلامی نفوذ کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری «عده‌ای ابله حضور مردم در راهپیمایی کشورهای انگلیس، آمریکا و دیگر کشورها را کار بسیج ایران می‌دانند»، این در حالی است که شعارهای مردم ما در راهپیمایی‌های مختلف امروز در سایر کشورها نیز تکرار می‌شود.

وی بیان کرد: دشمن در همه بخش‌ها به ویژه آموزش و پرورش تلاش‌های فراوانی انجام می‌دهد و بر افکار، فرهنگ و تربیت نوجوانان و جوانان کشورمان متمرکز شده تا آنها را مطابق میل خود تربیت کنند، ولی نتوانستند در رسیدن به اهداف خود موفقیتی کسب کنند.

آیت الله حسینی تاکید کرد: انتظار می‌رود امروز معلمان در کنار تدریس دانش آموزان این مرز و بوم، بصیرت و آگاهی لازم را در زمینه مسائل معنوی، عزت ملی، استکبار ستیزی و دشمن شناسی را در دستور کار برای دانش آموزان قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گاهی دشمنان نظام دینی و انقلابی ما را عقب مانده به حساب می‌آورند، که اگر ما رشد و پیشرفت نداشتیم پس این همه جنگ، دشمنی، تحریم و ترور دشمنان بر علیه نظام و انقلاب به چه علت صورت می‌گیرد؟.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان به عظمت و ظرفیت نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه پی برده‌اند و برای جلوگیری از رشد و پیشرفت این نظام و انقلاب، اقدام به هر توطئه‌ای می‌کنند و باید از گوهر تابناک انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و همچنین ولایت فقیه حفاظت و حراست کنیم.

کد خبر 1732995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha