کتاب و کتابخوانی باعث تقویت تفکر و خردورزی می شود/ فضای مجازی یکی از آفات کتابخوانی است

حجت الاسلام حسینی گفت: کتاب و کتابخوانی باعث تقویت تفکر و خردورزی می شود و باید تمام تلاشمان را برای رسیدن به این هدف انجام دهیم.

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان با اشاره به نقش و ضرورت کتاب و کتابخوانی در بین نوجوانان، گفت: یکی از خصوصیت هایی که باعث پرورش ویژه استعدادهای دوران نوجوانی و پرورش اهداف تربیتی می شود، بحث کتاب و کتابخوانی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: کتاب و کتابخوانی و انس با کتاب باعث پرورش قوه تفکر در انسان می شود و پرورش تفکر و خردورزی یکی از اهداف تربیتی که مقام معظم رهبری فرمودند به شمار می رود.

وی اظهارداشت: مسئله کتاب مسئله بسیار مهمی است و به غیر از محتوایی که به انسان می دهد به عنوان یک چراغ، روشنگر و راهنما برای انسان بحث تفکر و خردورزی است که دقیقا نقطه مقابل آن فضای مجازی است.

حجت الاسلام حسینی گفت: ضربه ای که فضای مجازی وارد می کند محتوای بی ارزش به انسان می دهد و ذهن انسان را درگیر می کند و مشکل دوم ضربه به تفکر و خردورزی است.

وی افزود: کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است اما متاسفانه جوانان و نوجوانان ما مبتلا به فضای مجازی شدند و یکی از آفات بحث کتاب و کتابخوانی بحث فضای مجازی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان تاکید کرد: باید با تقویت کتابخانه ها و برگزاری مسابقات و برنامه های جذاب برای کتاب و کتابخوانی جوانان را به این سمت سوق داد تا هم دانش، سواد و چراغ هدایت کتاب پر رنگ تر شده و در کنار آن هدف تربیتی که تفکر و خردورزی است تقویت می شود.

وی گفت: کتاب و کتابخوانی باعث تقویت تفکر و خردورزی می شود و باید تمام تلاشمان را برای رسیدن به این هدف انجام دهیم.

کد خبر 1733009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha